Firma Megafoni przesłała mi raport o tym, jak polskie miasta wykorzystują Facebook i potęge mediów społecznościowych do komunikacji.

Po otrzymaniu informacji o Dominika Dryji z Megafoni o raporcie, który firma przeprowadziła dotyczącym mediów społecznościowych i polskich największych miast oraz tego, jak wykorzystują chociażby Facebook do komunikacji, pomyślałam, że to nie może być ciekawe. Kolejny raport w pdf do przeczytania.

 

Jakie było moje zdziwienie (nie największe, ale miłe), gdy jednak kliknęłam w link prowadzący do raportu i zobaczyłam otwierającą się stronę z takim właściwie interaktywnym przewodnikiem po raporcie. Już lepiej, niż kolejny pdf. Otóż chyba dzięki temu, że wyniki badania i wywiadów przedstawione są w takiej formie, chętniej się jemu przyjrzałam. Was również do tego zachęcam.

 

Tymczasem co możemy znaleźć w raporcie?

  • podsumowanie obecności największych miast Polski na serwisie Facebook
  • ranking tych najlepszych, jeśli chodzi o wykorzystanie mediów społecznościowych i tych słabszych
  • informacje od kiedy dane miasto aktywnie zaczęło korzystać z social mediów
  • dlaczego miasta decydują się na prowadzenie własnych profili

 

 

Według danych GUS na dzień 1 stycznia 2011 r. w Polsce jest 908 miast. Z przeprowadzonej analizy oficjalnych Fanpage’y 21 największych miast Polski wynika, że trzy najpopularniejsze naFacebooku miasta co do ilości fanów to Wrocław (43 956 fanów), Poznań (30 914) i Warszawa (25 368). Tuż za nimi Gdańsk (12 411) i Kraków (11 508).

Miasto o największym zasięgu na Facebooku to Wrocław wyróżniający się prawie 15 tysiącami fanów przewagi nad drugim w zestawieniu Poznaniem, jednak to co liczy się najbardziej to najaktywniejsza społeczność Wrocławia, która aktualnie posiada 2,579 aktywnych użytkowników rozmawiających o informacjach komunikowanych przez stronę Miasta naFacebooku.

 

Zdaje się, że miasta do tej pory były niedowartościowane przez firmy oferujące usługi zarządzania profilami na Facebook’u. Poczuły one, można rzec jak nigdy, to że internet, a zwłaszcza serwisy społecznościowe dają niesamowite możliwości i narzędzia, jakich do tej pory brakowało w komunikacji z masowym odbiorcą.

 

Co z kolei przyciąga fanów do stron Miast?

 

Użytkowników interesują między innymi bieżące informacje kulturalne w miastach oraz szczególnie ważne dla lokalnej społeczności wiadomości organizacyjne. Turystów angażują informacje związane z zabytkami oraz innymi miejscami wartymi odwiedzenia.

Miasta promujące się w Social Media dobrze wiedzą, że większość aktywnych odbiorców znajdą naFacebooku dlatego starają się prowadzić dialog, aby nie tylko wypromować miasto wizerunkowo lecz również zaangażować społeczność w aktywne działania na rzecz poprawy lokalnychspołeczności i urzędów.

Z raportu wynika również, że większość miejskich stron na Facebooku prowadzą pracownicy urzędów miejskich. Tylko część z nich zatrudnia firmy lub organizacje zewnętrzne dobudowania i zaangażowania lokalnych społeczności. Choć biorąc pod uwagę tempo rozwoju i zaangażowania instytucji państwowych i samorządów w internet, być może już wkrótce to przetargi na obsługę urzędów miast w zakresie internetu i social media, staną się normalnością. Czego wszystkim działającym w tym obszarze życzę.

 

Raport od Megafoni możesz przeczytać tutaj.

 

 

Jak polskie miasta wykorzystują Facebook?http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2012/01/raport_megafoni_social_media_miasta.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2012/01/raport_megafoni_social_media_miasta-150x150.pngЭва KasiakWiadomości
Firma Megafoni przesłała mi raport o tym, jak polskie miasta wykorzystują Facebook i potęge mediów społecznościowych do komunikacji. Po otrzymaniu informacji o Dominika Dryji z Megafoni o raporcie, który firma przeprowadziła dotyczącym mediów społecznościowych i polskich największych miast oraz tego, jak wykorzystują chociażby Facebook do komunikacji, pomyślałam, że to nie...