Porównywarka usług Synergian przeprowadziła badania, na temat tego, w jaki sposób małe i średnie przedsiębiorstwa pozyskują klientów.

Po wynikach badań, które nowo powstała porównywarka usług Synergian przeprowadził na grupie małych i średnich przedsiębiorstw, można wysnuć jeden wniosek: social media, a właściwie marketing szeptany w społecznościach są podstawą do prowadzenia biznesu i pozyskiwania nowych zleceń.

 

 

Pisząc marketing szeptany, mam tu na myśli, w świetle badań od Synergian, marketing szeptany w realu, w którym to  zadowolony klient staje się promotorem danej firmy wśród rodziny i znajomych. Według prawie połowy z badanych firm to najlepsze źródło i najefektywniejsze, jeśli chodzi o pozyskiwanie zleceń.

 

Blisko 40% właścicieli firm small biznes twierdzi, że najlepszym źródłem pozyskiwania nowych zleceń dla ich firm są rekomendacje  dotychczasowych klientów – wynika z badania zrealizowanego przez Synergian.pl- porównywarkę usług.

 

Oczywiście drugim ważnym kanałem zdobywania klientów i nowych zleceń dla przedsiębiorców jest internet. I tu nie do przecenienia wydają się opinie, które można właśnie w sieci zamieścić na temat danego zleceniobiorcy i tego, jak wykonał swoją prace. Co ciekawe okazuje się, że firmy wcale nie boją się tego, że klienci będą wystawiali im opinie na stronach internetowych. Aż 76% z nich powiedziało, że chce aby takie opinie i rekomendacje były wystawiane.

 

 

 

O wysokim znaczeniu takich rekomendacji mówią właściciele firm niezależnie od ich wielkości, chociaż minimalnie większe znaczenie mają one w przypadku firm najmniejszych.

 

Na drugim miejscu, wśród źródeł nowych klientów, znalazły się rekomendacje od znajomych (18% wskazań) – mają one największe znaczenie dla firm małych i dopiero startujących na rynku.

 

Na kolejnych miejscach znalazły się działania promocyjne prowadzone w internecie (15%) i działania promocyjne prowadzone poza Internetem (7%).

 

„Badania pokazują jak duże jest znaczenie rekomendacji zadowolonych klientów dla rozwoju biznesu” – twierdzi Krzysztof Boruta Członek Zarządu Synergian.pl. – „Z drugiej strony warto zastanowić w jaki sposób takie rekomendacje w dobie internetu maksymalnie wykorzystać i szeroko nagłośnić”.


Badanie zrealizowane na próbie 450 przedsiębiorstw zatrudniających do 49 pracowników. Firmy takie stanowią 99% firm działających na polskim rynku.

 

Jak firmy pozyskują klientów - badanie Synergian.plhttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2012/01/synergian_cover.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2012/01/synergian_cover-150x150.pngЭва KasiakWiadomości
Porównywarka usług Synergian przeprowadziła badania, na temat tego, w jaki sposób małe i średnie przedsiębiorstwa pozyskują klientów. Po wynikach badań, które nowo powstała porównywarka usług Synergian przeprowadził na grupie małych i średnich przedsiębiorstw, można wysnuć jeden wniosek: social media, a właściwie marketing szeptany w społecznościach są podstawą do prowadzenia biznesu i...