Najnowsze wyniki Internetu w historii dowodzą, że jest on najlepszym medium, często najefektywniejszym i najtańszym.


Te i inne pytania pojawiają się zawsze przy okazji planowania mediów i wydatków na reklamę wśród marketerów. Tymczasem wszystko wskazuje na to, że tego typu pytania powinny odejść w niepamięć, bo mamy do czynienia z najpotężniejszym medium w historii ludzkości. Oto co mówią liczby.

 

Według corocznego raportu, który jest przygotowywany przez IAB (Interactive Advertising Bureau) oraz PwC (PricewaterhouseCoopers) dane mówią same za siebie.

 

Poziom wydatków na reklamę on line w pierwszym kwartale 2010 wzrósł do kwoty 5,9 bilionów dolarów (dane dla USA) i tym samym jest najwyższy odnotowanym w całej historii tego nośnika.  Należy również zauważyc, że to wzrost rok do roku o 7,5%  czyli w dobie kryzysu światowego wynik I tak bardzo dobry.

Jak powiedział prezydent IAB Randall Rothenberg:

“ Wzrost rok rocznie w wydatkach na reklamę on line jest wynikiem tego, że marketerzy po pierwsze zaufali temu medium, po drugie postrzegają je jako efektywne i coraz częściej lokują swoje budżety właśnie w internecie, a nie innych nośnikach. Internet przeobraził konsumentów, dając im możliwość ciągłego dostępu do platform czy serwisów”

 

Według przedstawiciela PwC, obecnego przy badaniu cały czas widoczne jest polepszenie w ramach budżetów wydawanych na promocję on line. Media otrzymały jeden z większych ciosów podczas panującego kryzysu, zwłaszcza te tradycyjne.

 

Jednak internet wciąż w dużej mierze pozostaje oazą spokoju na fali wzburzonego morza, jakim jest całościowy podział wydatków na papier, radio, tv, internet itd.

 

Trend, który jest zauważalny to przesuwanie środków z np. Reklamy z mediach drukowanych, do internetu właśnie.

Internet – najlepsze wyniki w historiihttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/05/2010_q1_ad_revenue.gifhttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/05/2010_q1_ad_revenue-150x150.gifЭва KasiakWiadomościinternet
Najnowsze wyniki Internetu w historii dowodzą, że jest on najlepszym medium, często najefektywniejszym i najtańszym. Te i inne pytania pojawiają się zawsze przy okazji planowania mediów i wydatków na reklamę wśród marketerów. Tymczasem wszystko wskazuje na to, że tego typu pytania powinny odejść w niepamięć, bo mamy do czynienia z...