Groupon w strategii rozwoju stawia mocno na mobile, zakupiona firma Pelago i ich aplikacja Whrrl ma w tym pomóc.

Choć nie znane są dokładne szczegóły tej transakcji, wiadomo, że Groupon przypatrywał się od dłuższego czasu, ale także miał bardzo dobre relacje z CEO Pelago Jeff’em Holdenem, a także całym zespołem pracującym nad budową aplikacji Whrrl.

 

Nazwa aplikacji raczej niewiele mówi, więc warto wspomnieć, że w dużej mierze Whrrl bazuje na usłudze LBS czyli Location Based Services, a także łączy w sobie elementy społecznościowe.

 

Dla Groupon to krok milowy i myślę, że bardzo dobra strategia, aby “wchłonąć” zespół z kompetencjami i doświadczeniem w tej dziedzinie, do własnej firmy. Podobną strategią często kieruje się Google czy Facebook, które przejmują wiele firm w skali każdego roku.

 

Co ważne dla Groupon’a sama firma Pelago i produkt na mobile, którego jest właścicielem, spacjlizuje się głównie w silnikach wyszukiwawczych na aplikacje mobile. Ten element może być kluczowy dla sukcesu Groupon w obszarze mobile.

 

CEO Pelago Joff Holden powiedział także po ogłoszeniu akwizycji, że firma podjęła decyzję o zamknięciu Whrrl, a konsumenci mogą to potraktować, jako zakończenie aktu pierwszego. Akt drugi będzie się już rozgrywał pod szyldem Groupona. I obydwie firmy już przygotowują się do współpracy.

 

Groupon rozpoczął już współpracę z innymi firmami, operującymi w obszarze mobile, o czym więcej informacji możesz znaleźć w tym artykule.

 


Groupon kupuje Pelagohttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/04/groupon_pelago-1024x485.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/04/groupon_pelago-150x150.pngЭва KasiakMobile
Groupon w strategii rozwoju stawia mocno na mobile, zakupiona firma Pelago i ich aplikacja Whrrl ma w tym pomóc. Choć nie znane są dokładne szczegóły tej transakcji, wiadomo, że Groupon przypatrywał się od dłuższego czasu, ale także miał bardzo dobre relacje z CEO Pelago Jeff'em Holdenem, a także całym zespołem...