Groupon wprowadza nowe narzędzie do generowania lead’ów sprzedażowych o nazwie Clicky, działa ono w oparciu o Facebook log in.

Groupon będący firmą notowaną na amerykańskiej giełdzie NASDAQ, nieustaje w rozwoju, zgodnie z zapowiedziami twórcy Andrew Masona które w wolnym tłumaczeniu mówi, że “życie jest zbyt krótkie, aby prowadzić nudną firmę”. Życie z pewnością jest też zbyt krótkie, aby po tak wielkim sucesie doprowadzić firmę do stagnacji, co na razie Grouponowi nie grozi, mimo iż konkurencji jest bardzo dużo na rozdrobnionym rynku group buying sites. I właśnie to ten serwis będący światowym liderem w swojej kategorii, ciągle wprowadza, czasem zaskakuje dziwnymi kampaniamii.

 

Być może Clicky, wprowadzone przez Groupon’a na 170 rynkach, przyczyni się do zwiększenia ilości generowanych tzw. lead’ów sprzedażowych, czyli faktycznie pozyskanych z różnych kanałów i prowadzonych kampanii, zamówień na dyskontowane w Groupon oferty.

 

 

Clicky, the Clickable Value-Wheel (czyli klikalne koło cen/ofert) jest ścisle zintegrowane z serwisem społecznościowym Facebook i to co do założeń, użytkowników tego właśnie serwisu ma przyciągnąć. Clicky umożliwia zaproszenie osób z Facebook’a, które poprzez funkcję log in Facebook dostają się do magicznego koła cennych zniżek. A w kole można znaleźć zniżki zaczynające się już od 5$, 10$ czy 50$ i 100$. Clicky według zapewnień głównego developera Mike Bennett, został zaprojektowany, aby w pełni oddawać zasady ruletki i zwiększać ilość zapraszanych z Facebook’a osób.

 


Po obejrzeniu powyższego filmu, Behind the scense Clicky – zastanawiam się czy przypadkiem tej całej funkcjonalności nie zostały nadane jakieś boskie cechy, pełna aż nadzwyczajna ekscytacja z powodu wytworzenia gry na Facebooka’a. Pytanie, jak ona w praktyce się sprawdzi pozostaje na chwilę obecną bez odpowiedzi. Pewne jest to, że w historii Groupon’a znamy inne szumne kampanie, które gdy już dotarły do odbiorcy, zyskiwały mało pochlebne opinie. Podobne można już znaleźć w prasie amerykańskiej, właśnie na temat clicky.

Była wycieszka do Taho, myślenie nad tą “innowacją” przy łowieniu ryb i wreszcie genialny, rewolucyjny pomysł. Potem telefony o 3.30 nad ranem, niespokojne noce podczas tworzenia, burze mózgów z zespołami. Wreszcie powstał Clicky, w Polsce na razie niedostępny o czym informuje Groupon na swojej stronie.

Czy jednak ta usługa to nieco przerost formy nad treścią? Jak uważacie?

 

Groupon chce ściągnąć użytkowników Facebook dzięki Clickyhttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2012/01/groupon_clicky.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2012/01/groupon_clicky-150x150.pngЭва KasiakWiadomości
Groupon wprowadza nowe narzędzie do generowania lead'ów sprzedażowych o nazwie Clicky, działa ono w oparciu o Facebook log in. Groupon będący firmą notowaną na amerykańskiej giełdzie NASDAQ, nieustaje w rozwoju, zgodnie z zapowiedziami twórcy Andrew Masona które w wolnym tłumaczeniu mówi, że 'życie jest zbyt krótkie, aby prowadzić nudną firmę'....