Nowy wygląd strony głównej Google ma na celu kontynuowanie i realizację strategii rozwoju głównego produktu Google – wyszukiwarki internetowej.

Zmiana grafiki stron internetowych to często temat właściwie najważniejszy dla właścicieli serwisów. Tzn. to Ci ludzie przykładają największą wagę, a także nadzieję we wdrażanych zmianach.

 

Jednak od strony użytkownika percepcja jest inna. Otóż dla internauty zmiany są ważne.

 

Internauta dostrzeże je i albo zaakceptuje albo nie powróci już do strony nigdy więcej…

 

Zmiana wyglądu strony głównej Google to nie taka zwyczajna zmiana grafiki. Od strony usability użytkownicy otrzymali możliwości dodatkowego filtrowania po aplikacjach (produktach) dostępnych na Google.

 

I tak możesz oglądać np. tylko wyniki na mapach, tylko grafikę, tylko filmy. Ta akurat opcja według mnie nie jest nowością, to raczej powtórzenie znajdującego sie w górnym lewym rogu paska do nawigacji.

 

Mimo to cała historia zaczyna się pod tymi właśnie linkami….

 

Otóż nowy kształt strony Google podzielony został niejako na trzy kolumny. Po lewej stronie znajdujemy  filtrowanie i zawężanie wyników, ale także (a przede wszystkim) wszystko, co zaczyna sie linkiem Koło Informacji.

Po kliknieciu na ten link, otrzymałam następujący widok:


Najciekawsze jest graficzne zobrazowanie słów kluczowych, dzięki któremu przez kolejne kliknięcia możemy zawężać swoje wyniki, aby otrzymać dokładnie te, które nas interesują.

Zobaczcie sami i zacznijcie korzystać z tego Koła Informacji, ponieważ jest bardzo przejrzyste, przystępne, oczywiście szczegółowe oraz adekwatne do zapytania,  a co najważniejsze zachowuje usability czyli przyjazność dla użytkownika.

Dla mnie osobiscie bomba!

Zmiany wprowadzone przez Google z pewnością odbiją się na całym rynku reklamy on line.

Przypuszczalnie Google wprowadził je także po to, aby zaczać generować większe przychody.

Może do tego posłużyć “drzewo” dla słów kluczowych, to właśnie znajdujące się pod Kołem Informacji.

Dzięki gromadzeniu ogromnej ilości słów, Google staje się jeszcze bardziej precyzyjny. A dzięki wdrożeniu bardzo “głęboko” idącego “drzewa słów kluczowych/kategorii” możliwość częstszego wyświetlania, przełoży się na emisję reklam AdWords na tych właśnie stronach.

Google zmienia wygląd strony głównej!http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/05/google_strona_glowna.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/05/google_strona_glowna-150x150.jpgЭва KasiakWiadomościgoogle
Nowy wygląd strony głównej Google ma na celu kontynuowanie i realizację strategii rozwoju głównego produktu Google - wyszukiwarki internetowej. Zmiana grafiki stron internetowych to często temat właściwie najważniejszy dla właścicieli serwisów. Tzn. to Ci ludzie przykładają największą wagę, a także nadzieję we wdrażanych zmianach.   Jednak od strony użytkownika percepcja jest inna....