HubSpot to firma specjalizująca się w zwiększaniu i optymalizacji pozycji w wynikach wyszukiwania. Google zdecydował o inwestycji wspólnie z Salesforce.com

Choć Google był przez jakiś czas pod obstrzałem firm, które zarzucały nie jasne zasady zamieszczania i pozycjonowania ich w wynikach wyszukiwania, wygląda na to, że jakiś trafem zdecydował przejąć kompetencje z innej zewnętrznej firmy specjalizującej się w optymalizacji i wspieraniu firm, w uzyskaniu jak najwyższych pozycji.


Choć tematyka ta dotyczy SEO, czyli elementarza internetu, nie wszyscy, jak wiadomo stosowali jasne i fair reguły gry. Specjaliści z pewnością w tym miejscu mogliby wskazać tzw. black hat, czyli zasady, które z całą pewnością wykraczają poza tzw. fair play i powodują sztuczne w rzeczywistości podbijanie pozycji strony w wynikach.


Oczywiście jest szkoła white hat i to właśnie taką szkołę promuje Google i sugeruje, aby to tych wytycznych trzymać się w procesie optymalizacji stron www. Przejęta firma HubSpot, z całą pewnością ma fachowców i doświadczenie w tym, jak wspierać proces optymalizacji, aby przełożył się on  na jak najwyższe pozycje, ale także na utrzymanie tych pozycji. Wiadomo, że jeśli strona powstaje i jest promowana “w sposób sztuczny” długo nie utrzyma się na wysokiej pozycji.


Same zresztą zmiany z Google i wprowadzenie Instant jakiś czas temu, spowodowały, że dużo stron “wyleciało” z tych wysokich pozycji.

Wracając do poczynionej przez Google inwestycji warto podkreślić, że prawdopodobnie firma nie wykorzysta jej do własnych celów, choć to jeszcze nie potwierdzone. Na razie 32 M $, które zainwestowano w HubSpot, jest rzeczywiście traktowane jako “czysta” inwestycja. Czas jednak pokaże, jak Google zechce skorzystać z nowej “zaprzyjaźnionej firmy”.

Google zainwestował w HubSpothttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/03/hubspot.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/03/hubspot-150x150.jpgЭва KasiakWiadomości
HubSpot to firma specjalizująca się w zwiększaniu i optymalizacji pozycji w wynikach wyszukiwania. Google zdecydował o inwestycji wspólnie z Salesforce.com Choć Google był przez jakiś czas pod obstrzałem firm, które zarzucały nie jasne zasady zamieszczania i pozycjonowania ich w wynikach wyszukiwania, wygląda na to, że jakiś trafem zdecydował przejąć kompetencje...