Google wraz z małymi i średnimi firmami – czyli jak dobrze zaplanować strategię, aby potem dzięki niej zarobić
Google coraz wyraźniej kieruje swoje działania i produkty do właścicieli małych i średnich firm. Zapoznaj się z ciekawym wydarzeniem!
Po pierwsze powstał już blog dla właścicieli small medium businesses (SME’s), na którym Google będzie opisywał nie tylko swoje produkty skierowane do takich firm, ale również edukował w zakresie wykorzystania tych produktów, jak i relacjonował ciekawe spotkania z firmami.
Link do bloga możesz znaleźć tutaj.
Google rzeczywiście przyczynia się do rozwoju firm i zdaje się, że w tym przypadku można bez wątpienia mówić o generowaniu tzw. lead’ów czyli faktycznie, mierzalnych i przyczyniających się do zwrotu z inwestycji akcji wykonywanych przez internautów, dzięki produktom Google.
Nie dalej, niż tydzień temu ekipa pracowników Google wybrała sie na spotkanie z właścicielami firm do miasteczka Boise w stanie Idaho.
Dlaczego to miasto? Co było celem wizyty?
Otóż przedstawiciele Google spotkali się akurat w tym miasteczku, ponieważ obecnie to właśnie tam powstaje najwięcej małych i średnich firm w całych Stanach Zjednoczonych. Spotkanie odbyło się z grupą blisko 40 właścicieli, którzy korzystają z produktów Google typu AdWords albo Google Places. Jak wiemy nawet małe firmy, z ograniczonymi budżetami mogą korzystać z tych produktów.
Dzięki temu po pierwsze zaistnienie w sieci jest realne nawet dla małej firmy, po drugie wspomniane produkty mogą być (i powinny) wplecione w plan działań marketingowych, jako te budujące wizerunek i wspierające kreowanie marki.
Google wyliczył również, że działania promocyjne, które firmy całego stanu Idaho podjęły w 2009 roku, przyniosły im łącznie 72 miliony dolarów przychodów!
Dla przykładu siłownia o nazwie Dakota Routh of Body Renew, która powstała niecały rok temu i ma 3 siedziby, na podstawie swoich działań i wyliczeń, wie że każdy 1 dolar wydany na reklamę, przynosi średnio 3 dolary zarobku.
Co również ciekawe Google rozpoczął intensywne edukowanie firm i podjął współpracę z Idaho Small Business Development Center , dzięki której możliwe było przeprowadzenie 60 minutowego seminarium dla 300 firm, z zakresu narzędzi promocji on line oraz strategii.
Z pewnością firmy typu yellow pages mogą czerpać i uczyć się od Google. W końcu również w dużej mierze mają swoją ofertę skierowaną do małych i średnich przedsiębiorstw. Pytanie czy wykorzystają tzw. momentum i zrobią taki krok celem osiągnięcia kontaktu i nawiązania relacji z każdym pojedynczym przedsiębiorcą?
W Polsce nadal około 40% firm nie posiada swoich stron www – to obszar, w który Google już mocno wchodzi, ale są także inni gracze. Niemniej jednak Google ze swoją pozycją mógłby skierować się właśnie do tych 40% firm i to te firmy zacząć edukować w pierwszej kolejności, potem oferując im produkty.
http://internet-news.com.pl/google-wraz-z-malymi-i-srednimi-firmami-czyli-jak-dobrze-zaplanowac-strategie-aby-potem-dzieki-niej-zarobic/http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/08/google_SME.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/08/google_SME-150x150.jpgWiadomościgoogle,internet,reklama
Dodaj komentarz