Google zapowiada, że pod koniec tego roku, uruchomi wersję Google +1 dla biznesu. Dzięki niej firmy będą mogły zacząć wykorzystywać social media do promowania własnych produktów i usług.

Google + 1 uruchomiony ponad tydzień temu, stał się w ciągu tego czasu obiektem pożądania dla wszystkich, którzy chcieliby znaleźć się w serwisie społecznościowym od Google. Firma już od dłuższego czasu (co najmniej połowy ubiegłego roku) zapowiadała stworzenie konkurencji dla Facebook. Serwis miał zostać uruchomiony najpierw pod koniec roku 2010, jednak z wielu względów ten termin nie został dotrzymany. Mówiło się wtedy, że Google nie ma kompetencji i doświadczenia w tworzeniu serwisu społecznościowego, nie wspominając o tym, że miałby on zagrozić Facebook – bo przecież takie są i ambicje i konieczność Google.

 

Tymczasem Google +1 powstał, Ci którzy otrzymali zaproszenia są już w serwisie, większość mówi, że jest on zbliżony funkcjonalnościami do Facebook, choć niektóre z nich inaczej działają – na przykład chat, który Facebook ostatnio zmoedernizował dodając Skype’a, z kolei chat w Google + można prowadzić w ramach jednej, pojedynczej grupy znajomych, co według Google jest wartością wyróżniającą.

 

Po uruchomieniu Google + firma zauważyła, że w serwisie zaczęły logować się także firmy. Fakt ten wywołał natychmiastową reakcję przedstawicieli Google odpowiedzialnych za projekt, którzy potwierdzili, iż pod koniec 2011 roku firma planuje wdrożenie wersji dla biznesu swojego serwisu Google +. Ta informacja z pewnością musiała zmrozić z pewnością inne firmy, które oferują produkty dla biznesu online.

 

Dla nich Google + w wersji dla biznesu, może oznaczać albo jeszcze mocniejszą walkę, albo pożegnanie się z rynkiem. Google + ma bowiem ogromną bazę firm, którym może zaoferować serwis. Jak mówią przedstawiciele będzie on skrojonym na miarę firm, generującym tzw. lead’y serwisem, który będzie przynosił konkretnemu biznesowi, określoną ilość lead’ów – idealnie jeśli wartościowych, co znaczy, że dzięki Google + firmy zaczną także zarabiać. A wtedy będą chętniej płaciły firmie Google za obecność w +.

 

I mimo, iż Google “spóźnił się” z produktem dla social media, jeśli wdroży także wersję dla biznesu, dla firm, zdaje się, że będzie pierwszym który stworzy taką platformę. Wtedy i Facebook nie będzie groźny, bo Google ma już kompetencje we współpracy z firmami, z których miliony korzystały chociażby z reklamy SEM/AdWords. Teraz największa wyszukiwarka światowego internetu, może jeszcze poważniej myśleć o zagrożeniu Facebook’owi. Z produktem dla firm może mieć na to szanse.

 

 

Google+ wkrótce także dla biznesu?http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/07/google+_dla_biznesu.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/07/google+_dla_biznesu-150x150.pngЭва KasiakWiadomości
Google zapowiada, że pod koniec tego roku, uruchomi wersję Google +1 dla biznesu. Dzięki niej firmy będą mogły zacząć wykorzystywać social media do promowania własnych produktów i usług. Google + 1 uruchomiony ponad tydzień temu, stał się w ciągu tego czasu obiektem pożądania dla wszystkich, którzy chcieliby znaleźć się w...