Google przejął część strategii od Facebook i zamierza rozpocząć prace nad wdrożeniem własnej platformy do gier online, również z wykorzystaniem elementu social.

Google szuka sposobu na wejście i zagospodarowanie obszaru social w internecie. I choć plany wydają się ciekawe, nie stanowią one żadnej nowości, wręcz wygląda na to, że są kopią sprawnie działającego i popularnego modelu, który stosuje Facebook.

 

Kilka dni temu, na serwisie LinkedIn można było znaleźć ogłoszenie, że Google poszukuje Product Managera odpowiedzialnego za obszar gier. W treści ogłoszenia było także napisane, że osoba pracująca na tym stanowisku będzie miała wpływ na obszar gier w platformie społecznościowej Google.

 

Mimo, iż ogłoszenie brzmi rzeczywiście wizjonersko i obiecująco, do tej pory Google, mimo zapowiedzi stworzenia własnego serwisu, platformy społecznościowej, nie zaprezentował nic mocnego, na pewno nie na tyle mocnego, aby jakkolwiek zagrozić pozycji Facebook’a. A z nim właśnie zamierza rywalizować i będzie musiał rywalizować.

 

Do tej pory Google przedstawił Google +1 czyli serwis połączony z wyszukiwarką i społecznością. Dzięki Google +1 użytkownicy mogą głosować i oceniać wyniki wyszukiwania, które otrzymali, a następnie te głosy łączyć z połączeniami w społeczności, tak aby zaoferować jeszcze lepsze, precyzyjniejsze i trafniejsze odpowiedzi.

 

Zobacz video Google +1

 

 

Czy jednak Google aby nie straciło wiatru w żaglach? Czy te działania i przede wszystkim ich tempo wystarczy, aby realnie konkurować z Facebook’iem o miano numer 1 w obszarze social? Mimo, iż Larry Page Google CEO, przedstawił pracownikom strategię i nakreślił, że element social jest najważniejszy dla firmy, czas pokaże na ile Google słynący z najlepszego, najpopularniejszego silnika wyszukiwawczego na świecie, zawojuje także społeczność.

Google wchodzi w social gameshttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/04/google_social-1024x408.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/04/google_social-150x150.jpgЭва KasiakWiadomości
Google przejął część strategii od Facebook i zamierza rozpocząć prace nad wdrożeniem własnej platformy do gier online, również z wykorzystaniem elementu social. Google szuka sposobu na wejście i zagospodarowanie obszaru social w internecie. I choć plany wydają się ciekawe, nie stanowią one żadnej nowości, wręcz wygląda na to, że są...