Google ogłosił zakup firmy o nazwie ITA Software, która dostarcza informacje dla podróżnych, przede wszystkim połączenia lotnicze, ale także ogólne info turystyczne. Czy to oznacza chęć zagospodarowania także tej przestrzeni przez amerykańskiego giganta?

Google zapłacił 700 milionów dolarów za akwizycję i ma nadzieję, że pozwoli ona wejść firmie na rynek informacji turystycznej on line.


Firma zamierza budować narzędzia on line wspierające wyszukiwanie połączeń lotniczych na całym świecie.


Szef Google Eric Schmidt na konferencji prasowej mówił o tym, jak bardzo istotne jest wyszukiwanie on line w dzisiejszych czasach. Jeśli doda się do tego podróżowanie, a właściwie wyszukiwanie połączeń on line te dwa elementy idealnie idą w parze ze sobą.


Zatem Google chce mając świetne kompetencje wyszukiwawcze przełożyć je na stworzenie platformy do wyszukiwania połączeń lotniczych on line, twierdząc, że dzięki temu może dostarczyć jeszcze bardziej innowacyjne produkty, technologie czy interesujące wdrożenia wspierające biznes na całym świecie.


ITA Software to kolejny strategiczny element układanki biznesu Google – firma najprawdopodobniej będzie konkurowała w tym segmencie zarówno z Microsoft, jak i bardzo popularnym w Stanach Zjednoczonych serwisem Kayak.com

Firma nie podaje kiedy nastąpi zamknięcie procesu połączenia. Z pewnością ITA Software będzie poddana skrupulatnej ocenie i analizie, w jaki sposób wchłonąć tą firmę, tak aby cała transakcja przyniosła bardzo praktyczne i wymierne korzyści.


http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/05/google_strona_glowna.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/05/google_strona_glowna-150x150.jpgЭва KasiakWiadomościgoogle
Google ogłosił zakup firmy o nazwie ITA Software, która dostarcza informacje dla podróżnych, przede wszystkim połączenia lotnicze, ale także ogólne info turystyczne. Czy to oznacza chęć zagospodarowania także tej przestrzeni przez amerykańskiego giganta? Google zapłacił 700 milionów dolarów za akwizycję i ma nadzieję, że pozwoli ona wejść firmie na rynek...