Google wprowadza nie tylko wizualne zmiany do form reklamowych online, ale także nowe zasady rozliczeń z reklamodawcami.

Google przedstawił tzw. Product Ads, czyli formaty reklamowe online, które klienci mogą zakupować w Google. Niektóre zmiany dotyczą wyłącznie zmian wizualnych reklam, są jednak też nowe zasady rozliczeń, które zmierzają w stronę klienta e-commerce. Google stawia w nich na tzw. performance  czyli rozliczenie za faktycznie wykonaną akcję, nie będącą kliknięciem, ale np. dokonaniem zakupu w sklepie internetowym.


Google testowało nowe reklamy z grupą 800 klientów, wśród nich między innymi ze sklepem diapers.com, który został ostatnio zakupiony przez firmę Amazon.


Diapers.com, który w Google AdWords pozycjonuje się na setki słów kluczowych, nie będzie już musiał uczestniczyć w walce o pozycje. Wszystko dzięki kolejnej zmianie wprowadzonej przez Google, która w dużej mierze tyczy się produktów wyszukiwanych przez użytkowników.

Google będzie teraz wybierał wyszukiwania, dla których wyświetli konkretną reklamę. Wszystko wskazuje na to, że firma chce pozbyć się, albo zmodyfikować obecny aukcyjny system AdWords.


Jak podaje Google, te zmiany mają na celu zmierzanie w kierunku e-commerce i porównywania cen produktów.


Jak mówi Susan Wojcicki, senior vice president odpowiedzialna za Ad Products:

“Jeśli chcesz zakupić jakiś produkt, w pierwszej kolejności chcesz zobaczyć cenę  i zdjęcie produktu“.


W trakcie etapu testowego nowy produkt miał dwa razy wyższy, niż zwykle parametr CTR (click through rate).


Google coraz mocniej wchodzi w rynek produktów i e-commerce, choć nie jest to ich domena od początku prowadzonej działalności.


A zatem czy porównywarki cen powinny zacząć się martwić? W chwili obecnej zmiany są wprowadzane do amerykańskiej wersji Google, jednak z pewnością to kwestia czasu, aż dotrą one do Polski.

http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/11/google_ad_products.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/11/google_ad_products-150x150.pngЭва KasiakWiadomości
Google wprowadza nie tylko wizualne zmiany do form reklamowych online, ale także nowe zasady rozliczeń z reklamodawcami. Google przedstawił tzw. Product Ads, czyli formaty reklamowe online, które klienci mogą zakupować w Google. Niektóre zmiany dotyczą wyłącznie zmian wizualnych reklam, są jednak też nowe zasady rozliczeń, które zmierzają w stronę klienta...