I choć na razie w Portland, Google właśnie rozpoczął testowanie swojego nowego produktu – Offers. Czy ma szanse na pobicie Groupon?

Google Offers to długo wyczekiwany produkt, o którym Google mówiło rzeczywiście o jakiegoś czasu. Ostatnio wiele mówi się o tym, że Google być może stracił szybkość we wprowadzaniu nowych produktów i byciu liderem w danym segmencie. Z pewnością jest liderem w wyszukiwarkach online oraz przychodach z reklamy online, powoli wyrasta również na lidera reklam na mobile, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych. Jednak z kilkoma obszarami najwyraźniej firma się zmaga.

 

Są to mianowicie social media oraz zakupy grupowe. Social Media, bo Google od ubiegłego roku mało skutecznie jak uważam, próbował znaleźć strategię na swoją obecność w obszarze mediów społecznościowych, a zwłaszcza w konkurencji z Facebook, bo to ten serwis mimo, iż wyrósł z social media, ma zapędy na ostra rywalizację z Google, pod wieloma innymi aspektami, do tej pory zarezerwowanymi dla Google. Sam Eric Schmidt w ostatnim wywiadzie przyznał, że nie zrobił nic, aby sprostać konkurencji ze strony Facebook.

 

Z kolei obszar zakupów grupowych również może stanowić bardzo duże wyzwanie dla Google i wcale potęga firmy nie musi oznaczać, że uda jej się zagrozić dotychczasowym liderom, a także wielu drobniejszym graczom, którzy zdążyli pojawić się na rynku, niczym grzyby po deszczu. Jednak to właśnie nowy produkt Google Offers ma pomóc firmie zająć ważną pozycję w tym bardzo lukratywnym segmencie handlu online.

Google Offers to uruchomiony na razie na terenie Portland serwis z ofertami zniżkowych zakupów, skierowaych wyłącznie do mieszkanców Portland. Widać Google traktuje swój produkt bardzo na serio, bo można wręcz powiedzieć, że wygląda na to, że Portland to grupa focusowa Google, na której firma zamierza go testować. Przecież jeśli Google chce na poważnie wejść w rynek zakupów grupowych powinien uruchomić Offers w kilku największych miastach jednocześnie, a potem starać się rozwinąć go na innych rynkach, ku czemu ma poważne podstawy.

 

 

Jednak czas działa na niekorzyść giganta, a także brak działu sprzedaży. Do tej pory Google budowało swoją firmę tak, aby nie tworzyć rozbudowanych działów sprzedaży. A zatem może pozostawać firmie współpraca z innymi graczami, którzy takie siły sprzedażowe posiadają, albo próba zautomatyzowania procesu kierowania oferty rabatowanej do grupy klientów.

 

 

 

Zobacz przykład oferty z Google Offers:

 

 

A Wy jak sądzicie? Czy Google Offers jeśli przypuszczalnie wejdzie do Polski za kilka miesięcy, będzie w stanie czymś zaskoczyć? Przecież mamy już swoje ulubione serwisy z rabatowanymi ofertami dla grup 😉

Google Offers uruchomione!http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/06/google_offers_portland.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/06/google_offers_portland-150x150.pngЭва KasiakE-commerce
I choć na razie w Portland, Google właśnie rozpoczął testowanie swojego nowego produktu - Offers. Czy ma szanse na pobicie Groupon? Google Offers to długo wyczekiwany produkt, o którym Google mówiło rzeczywiście o jakiegoś czasu. Ostatnio wiele mówi się o tym, że Google być może stracił szybkość we wprowadzaniu nowych...