Google od jakiegoś czasu jest pod obstrzałem mediów i grup medialnych Europy i Ameryki, ze względu na to, w jaki sposób buduje swój biznes wokół produktu Google News i oczywiście samej strony internetowej.


Nastały czasy, w których treść jest coraz pilniej strzeżona, firmy medialne zbyt dużo budżetów lokują w tworzenie tej treści, aby pozwolić na jej kradzież lub też nie do końca prawomocne wykorzystanie.


Google również się za to oberwało od m.in. News Corp. Grupy medialnej Ruperta Murdocha, a także innych wydawców w Stanach Zjednoczonych. Google News opiera się właśnie na takiej idei zagregowanego contentu z wielu różnych stron internetowych.

Google jak do tej pory robił to zupełnie bez oporów, jednak wszystko wskazuje na to,  że firma chce dojść do porozumienia z wydawcami prasy. Aby to osiągnąc zaproponowała rozwiązanie mające na celu lepsze wyekpsonowanie dostawców treści, a także linkowanie do ich stron  poprzez linki zamieszczone na najbardziej popularnych stronach Google News.

W związku z tym, że wydawców jest wielu Google proponuje, aby linki prowadzące do ich stron rotowały, a zatem aby użytkownicy za każdym razem, gdy wejdą na stronę widzieli inne adresy URL prowadzące do kolejnych wydawców.


Dodatkowo to wydawcy będą mogli zaznaczyć, których treści nie chcą publikować na Google News – i wydaje się, że wreszcie zaczyna być to akceptowalne. Jeszcze nie tak dawno wydawcy sami złożyli zażalenie, że nie będą wystawiać swoich stron do indeksowania  poprzez zaznaczenie ich w samym kodzie strony i zablokowanie przed indeksowaniem przez roboty Google, Ale to jednak nie rozwiązuje problmeów wydawców, bo czy dziś można pozwolić sobie na nieobecność w największej wyszukiwarce świata??

http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/06/google_news.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/06/google_news-150x150.pngЭва KasiakWiadomościgoogle
Google od jakiegoś czasu jest pod obstrzałem mediów i grup medialnych Europy i Ameryki, ze względu na to, w jaki sposób buduje swój biznes wokół produktu Google News i oczywiście samej strony internetowej. Nastały czasy, w których treść jest coraz pilniej strzeżona, firmy medialne zbyt dużo budżetów lokują w tworzenie...