Google podchodzi strategicznie do e-commerce!

Według informacji zaprezentowanych przez nową vice-szefową działu E-commerce w Google, firma stawia na bycie coraz lepszą również w tym obszarze rynku on line.

 

Plany Google udostępnione podczas konferencji prasowej zakładają przede wszystkim możliwość wsparcia małych i średnich przedsiębiorstw w sprzedaży ich produktów, poprzez dostarczenie rozwiązań na telefony komórkowe.

 

W chwili obecnej firma ma wszystkie dane, aby zacząć jeszcze dynamiczniej rozwijać się w ramach e-commerce.

 

Przez ostatnich 6 miesięcy Google rozwijał aplikację dostępną na telefony komórkowe, dzięki której użytkownicy mogą znaleźć sklep i produkty w swoim najbliższym sąsiedztwie.

 

Właśnie w tym celu od kilku  miesięcy w firmie pracuje osoba ściągnięta przez Google z Ebay, która spędziła w siedzibie legendy handlu on line 12 lat.

 

Teraz ma przed sobą nowe wyzwania ze względu na plany, jakie Google najwyraźniej ma względem tej lukratywnej tematyki w internecie jaką jest handel.

 

W chwili obecnej jest zbyt wcześnie, aby mówić o strategii dla e-commerce, którą Google przyjmie. Jak wiadomo zostanie ona przedstawiona w ciągu najbliższych 12 m-cy, poprzedzonych skrupulatną analizą trendów i danych.

 

Co warte odnotowania przychody Google z tytułu Adwords prawdopodobnie nasycają się coraz bardziej, tzn. Google musi szukać innych obszarów, w których będzie dominował lub chociażby zyskiwał pokaźny przychód.

 

Takim obszarem dla Google ma być m.in. e-commerce.

 

Google w przeciwieństwie do Amazon i  Ebay nie zamierza udostępniać tzw. Marketplace. Raczej pójdzie w kierunku agregowania danych o małych i średnich firmach oraz sprzedaży bezpośrednio na stronie Google.

 

Niemniej jednak na razie to trochę wróżenie z fusów, ze względu na to, iż cała sprawa staje się “dopiero” poważna dla samych właścicieli 😉

Google i strategia na e-commercehttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/05/google-vs-amazon1.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/05/google-vs-amazon1-150x150.jpgЭва KasiakE-commerceamazon,E-commerce,google
Google podchodzi strategicznie do e-commerce! Według informacji zaprezentowanych przez nową vice-szefową działu E-commerce w Google, firma stawia na bycie coraz lepszą również w tym obszarze rynku on line.   Plany Google udostępnione podczas konferencji prasowej zakładają przede wszystkim możliwość wsparcia małych i średnich przedsiębiorstw w sprzedaży ich produktów, poprzez dostarczenie rozwiązań na...