Sprawdź jaką strategię na połączenie e-commerce z m-commerce zastosował Gilt Groupe.

I właśnie sposób, w jaki ten sukces został wypracowany zasługuje na uwagę. W internetowym wydaniu miesięcznika Forbes, Senior Director Online, Mobile and Social Media, mówi, jak udało się Gilt Groupe wykorzystać i połączyć moc działań mobile wraz z social mediami.

 

Jak opowiada Jason John, Gilt on the Go apps były strzałem w dziesiątkę, jeśli chodzi o sprzedaż produktów poprzez telefon komórkowy, potocznie już zwaną m-commerce. M-commerce jak się w praktyce okazało przyniósł Gilt Groupe znaczący przychód ze sprzedaży, zwłaszcza w czasie świąt w Grudniu 2010 roku.

 

Obecnie Gilt Groupe generuje 15% przychodów właśnie ze sprzedaży na smartphone’ach. Jak mówi Jason John to znaczący odsetek całej sprzedaży serwisu.

 

Zapytany o to, w jaki sposób firmy handlujące online, w klasycznym do tej pory e-commerce, mogą i powinny budować swoją strategię obecności w mobile. W odpowiedzi John, przedstawił swoistą “receptę”, która koniecznie musi zawierać następujące kroki w planowaniu strategii, a następnie jej przeprowadzeniu:

  • przede wszystkim należy przeprowadzić badania wród dotychczasowych klientów, które odpowiedzą na pytanie z jakich urządzeń korzystają oni najczęscie, w jaki sposób ich używają
  • kolejnym krokiem jest ponowne przyjrzenie się własnej marce produktu i wartości, które za sobą niesie, a następnie próba zastosowania i wprowadzenia tych wartości właśnie w obszarze mobile
  • wreszcie jeśli chodzi o specyfikę mobile – niezbędne jest zadbanie o sprawną nawigację w aplikacjach firmowych, lokalizowanie klienta, aby dzięki temu oferować jemu bardziej adekwatne oferty i wykonanie przyjaznego intefejsu aplikacji na telefony komórkowe

 

Ciekawe pytanie padło także w kwestii tego, czy sprzedaż poprzez m-commerce, nie kanibalizuje kasycznej sprzedaży online, e-commerce? Jak twierdzi Jason John, z wielu ciągłym jego rozmów ze sprzedawcami, wynika, że zawsze jest dobrze zaoferować dodatkowy kanał sprzedaży i zazwyczaj nie kanibalizuje to innych dostępnych kanałów sprzedaży.

 

Gilt Groupe ma także silną i stałą obecność w social media i wykorzystuje możliwości jakie dają social media, do po pierwsze klasycznych aktualizacji o firmie, ofercie, produktach czy promocjach, ale także aby usłyszeć opinie od klientów, co lubią czego nie lubią. Dzięki temu komunikacja odbywa się w dwie strony.  Serwis oczywiście w dużej mierze korzysta z serwisu Facebook i Twitter.

 

Z pewnością mocno będą rozwijane właśnie obszary mobile i social media. Nie bez znaczenia w planach na przyszłość jest również istotne i już teraz firma posiada kilkanaście aplikacji na iPad!

 

W Polsce będziemy musieli jeszcze poczekać na rozwój sfery m-commerce, handlu poprzez mobile, z jego wykorzystaniem. Na chwilę obecną, social media są must have dla polskiego e-commerce i rzeczywiście są dobrze wykorzystywane. Jednak mobile i m-commerce wydaje się w Polsce nieco jak pieśń przyszłości, zdaje się, że dalszej, niż bliższej. Choć warto, aby nadeszła ona możliwie szybko.

 

 

 

Gilt Groupe jak dobrze wykorzystać e-commerce i m-commercehttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/05/Gilt_Groupe-1024x505.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/05/Gilt_Groupe-150x150.pngЭва KasiakWiadomości
Sprawdź jaką strategię na połączenie e-commerce z m-commerce zastosował Gilt Groupe. I właśnie sposób, w jaki ten sukces został wypracowany zasługuje na uwagę. W internetowym wydaniu miesięcznika Forbes, Senior Director Online, Mobile and Social Media, mówi, jak udało się Gilt Groupe wykorzystać i połączyć moc działań mobile wraz z...