Według firmy badawczej comScore Facebook zaczął emitować więcej reklam, niż jego rywale, m.in. Yahoo i Microsoft. Badania zostały przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych i po raz pierwszy to właśnie Facebook jest ich liderem.


Dane za pierwsze 3 miesiące 2010 roku jasno pokazują, że:

  • Facebook wyświetlił 176,3 bilionów reklam typu display czyli wszelkiego rodzaju bannerów graficznych
  • Yahoo takich reklam wyświetlił 131,6 bilionów
  • Microsoft (zaledwie) 60,2  bilionów

Co bardzo ważne podkreślenia dane firm Yahoo i Microsoft nie uwzględniają reklam, które te firmy wyemitowały na stronach zewnętrznych. A to pokaźne źródło wpływów.

 

Tort o nazwie wpływy z reklam w dalszym ciągu jednak zdominowany jest przez Yahoo, które w roku 2009 zarobiło na sprzedaży reklam bannerowych bagatela 6,5 biliona dolarów!

 

Pod tym względem Facebook ma jeszcze długą drogę do przebycia. Szacuje się, że wpływy za rok 2010 sięgną okrągłego biliona dolarów.

 

Najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie obecnie ma około 400 milionów użytkowników, co oznacza, że generują oni ogromnąa liczbę odsłon. Dzięki temu Facebook jest w stanie wyświetlać tyle reklam, w końcu zazwyczaj podczas jednej wizyty na stronie oglądamy średnio 10 innych stron :)

Facebook wyświetla coraz więcej reklamhttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/05/display_ads.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/05/display_ads-150x150.jpgЭва KasiakWiadomościfacebook,microsoft,yahoo
Według firmy badawczej comScore Facebook zaczął emitować więcej reklam, niż jego rywale, m.in. Yahoo i Microsoft. Badania zostały przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych i po raz pierwszy to właśnie Facebook jest ich liderem. Dane za pierwsze 3 miesiące 2010 roku jasno pokazują, że: Facebook wyświetlił 176,3 bilionów reklam typu display czyli wszelkiego...