Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, iż od początku, gdy iPad wszedł do sprzedaży, Facebook nie posiadał swojego odpowiednika na ten tablet.

Serwisu społecznościowego Facebook nie należy nikomu przedstawiać. Zawojował on globalną sieć na dobre około 2 lata temu, gdy zaczął być bardzo popularny w Stanach Zjednoczonych i na zachodzie Europy. Potem fala i sukces Facebook’a zawitały nad Wisłę, a dokładniej w ubiegłym 2010 roku, serwis odnosił wielkie sukcesy używalności w Polsce, szybko doganiając największe portale rodzimego e-biznesu.

 

I choć Facebook w dalszym ciągu ma swoje 5 minut, zdaje się, że gdzieniegdzie jego gwiazda nieco przygasa. Serwis, który obecnie posiada ponad 700 milionów użytkowników globalnie, zatrzymał się ostatnio, a jego przyrost nie jest już tak imponujący, jak kiedyś. Zwolennicy wróżą mu rychło miliard użytkowników, a przeciwnicy twierdzą, że coraz mniej dzieje się na serwisie, a jego używalność będzie spadała.

 

Facebook musi robić wszystko, aby jego sława nie gasła, bo nie chce być kolejnym, np. po MySpace serwisem społecznościowym, który spadł z bycia liderem, bo rangi podrzędnego serwisu, którego wartość od momentu kupna zmalała blisko 10krotnie. Facebook’owi nic na razie nie grozi, a tak czarny scenariusz, pewnie mógłby się wydarzyć, gdyby serwis Facebook, był “tylko” serwisem Facebook. Tymczasem założyciele świetnie zdają sobie rację z potęgi narzędzia, które posiadają i Facebook ma być już wkrótce synonimem nie tylko serwisu społecznościowego, ale platformy do komunikacji, ułatwiającej reklamowanie produktów, zakupy e-commerce czy wreszcie klasyczne porozumiewanie się.

 

Aby to ułatwić serwis |wreszcie| chciałoby się rzec wprowadził aplikację na iPad. Warto wspomnieć, że od momentu wprowadzenia iPad’a do sprzedaży w ubiegłym roku, Facebook nie posiadał swojego odpowiednika na tym urządzeniu.

 

Jak podają źródła Facebook tworzył aplikację na iPad przez ostatni rok i ma ona zostać udostępniona na przestrzeni najbliższych miesięcy. A tworzenie aplikacji bardzo mocno był zaangażowany sam Mark Zuckerberg. Ma ona zawierać obok klasycznych i podstawowych funkcji, także Facebook Groups i Chat’y.

 

Zapowiada się nieoficjalnie, że Facebook planuje również docelowo rywalizować z Apple w aspekcie mobile, który to obszar dla obydwu firm jest tak samo ważny. Facebook nie podaje szczegółów, ale już teraz wiadomo, że rzeczywiście posiadając ponad 700 użytkowników na całym świecie, Facebook ma potencjał, aby rywalizować zarówno z Apple, jak i Google – a te dwie firmy, to główni konkurencji w perspektywie długofalowej.

 

 

Facebook wprowadza aplikację na iPadhttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/06/facebook_ipad_app.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/06/facebook_ipad_app-150x150.pngЭва KasiakWiadomości
Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, iż od początku, gdy iPad wszedł do sprzedaży, Facebook nie posiadał swojego odpowiednika na ten tablet. Serwisu społecznościowego Facebook nie należy nikomu przedstawiać. Zawojował on globalną sieć na dobre około 2 lata temu, gdy zaczął być bardzo popularny w Stanach Zjednoczonych...