Na koniec ubiegłego tygodnia można było usłyszeć szczegóły informacji, którą przedstawiciele Facebook i Microsoft przedstawili na konferencji prasowej.

Konferencja prasowa odbyła się z udziałem senior management’u z Microsoft oraz Mark’a Zuckerberg’a – czyli szefa Facebook. Z pewnością kwestią czasu było to kiedy Microsoft zechce wykorzystać możliwości, które dała jemu inwestycja w Facebook kilka lat temu. Wtedy bowiem nikt nie twierdził, że to trafiony pomysł. Dziś zaczyna być widać, że zarządzający Microsoft, a przede wszystkim sam Bil Gates- w dalszym ciągu pewnie podejmujący strategiczne decyzje w firmie – nie pomylili się po raz kolejny.


Kilka procent udziałów w Facebook, za bardzo wygórowaną stawkę – tyle kosztowało “wejście” do Facebook’a w roli udziałowca. Jednak prawdziwe wejście rozpoczyna się teraz, gdy model biznesowy współpracy oraz efekty jej wdrożenia, można już podziwiać na żywo. Są one bowiem już teraz dostępne dla użytkowników końcowych, tzw. end user’ów.


Na czym polega współpraca Bing z Facebook?


Bing wykorzysta dane u ponad 500 milionów użytkowników Facebook’a, aby udoskonalić wyszukiwanie w Bing oraz wyświetlać jeszcze bardziej adekwatne i tzw. relewantne wyniki wyszukiwania. Przede wszystkim dane typu like i video będą wykorzystywane. Algorytm ma działać w taki sposób, że np. dla zapytania pizza w Nowym Jorku, Bing w pierwszej kolejności zweryfikuje przyjaciół, którzy lubią daną restaurację, a następnie te, które mają najwięcej “like button’ów” będą wyświetlone wyżej, od tych mających mniej. Podobnie sytuacja ma się z video. Jeśli wielu przyjaciół zamieściło video, będzie ono wyżej w wyniku wyszukiwania, od video mniej popularnego na Facebook’u.


A zatem można powiedzieć, że Microsoft ma teraz wszystkie atuty w ręku, aby zrobić z Bing, prawdziwie społecznościową wyszukiwarkę internetową. Dla porównania Google, mimo szumnych zapowiedzi, do tej pory nie przedstawił sposobu, w oparciu o który zamierza pozyskać udziały również w tzw. social mediach.  Google nie będzie w stanie skopiować tego pomysłu, bo nie posiada takiego giganta przy sobie, jakim jest Facebook. Microsoft poczynił bardzo dobry krok. Więcej zdaje się zyskuje na tym Bing, niż Facebook.


http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/10/Microsoft-Facebook.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/10/Microsoft-Facebook-150x150.jpgЭва KasiakWiadomościgoogle,internet,microsoft
Na koniec ubiegłego tygodnia można było usłyszeć szczegóły informacji, którą przedstawiciele Facebook i Microsoft przedstawili na konferencji prasowej. Konferencja prasowa odbyła się z udziałem senior management'u z Microsoft oraz Mark'a Zuckerberg'a - czyli szefa Facebook. Z pewnością kwestią czasu było to kiedy Microsoft zechce wykorzystać możliwości, które dała jemu inwestycja...