Groupon może zacząć myśleć, jak obronić się przed największym serwisem społecznościowym na świecie – Facebook bowiem ogłosił wejście w obszar zakupów grupowych.

Od jakiegoś czasu ten obszar internetu czyli zakupy grupowe generuje coraz większą liczbę użytkowników, przychodów ze sprzedaży tańszej, rabatowanej oferty, a także popularność, która daje ludziom wymierne korzyści głównie w realnym życiu. Dzięki coraz bardziej zróżnicowanej ofercie serwisy takie, jak Groupon,  Gruper czy CityDeal – potrafią przyciągnąć rzesze klientów. Każdy z nich także ma względem siebie nieco inny profil, również koncentrując się na rynkach lokalnych.

W chwili obecnej na polskim rynku działa kilkanaście, jeśli nie kilkadziesiąt tego typu serwisów. A powstają kolejne, bo twórcy dostrzegają w tym rynku, ogromny potencjał i wzrosty w perspektywie najbliższych kilku lat. Allegro także postanowiło ostatnio uruchomić także odpowiednik serwisu zakupów grupowych.

Teraz już również wiemy, że Facebook także zadecydował o wejściu w ten segment rynku. Użytkownicy serwisu będą mogli zakupować kupony wyświetlane na stronach Facebook’a, a następnie dzielić się nimi, przekazywać je swoim znajomym z serwisu.

Facebook obok tego, że będzie pozyskiwał klientów poprzez swoich pracowników działu Sprzedaży, nawiązał lub w najbliższym czasie nawiąże współpracę z blisko dziesięcioma serwisami, które także będą przekazywały swoją ofertę do serwisu.

Na chwilę obecną wiadomo, że Facebook swoją wstępną ofertę przetestuje w pięciu miastach Stanów Zjednoczonych: Dallas, Austin, Atlanta, San Francisco i San Diego. Z pewnością po jakimś czasie produkt ujrzy światło dzienne także w Europie.

http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/09/facebook_vs_apple.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/09/facebook_vs_apple-150x150.pngЭва KasiakWiadomości
Groupon może zacząć myśleć, jak obronić się przed największym serwisem społecznościowym na świecie - Facebook bowiem ogłosił wejście w obszar zakupów grupowych. Od jakiegoś czasu ten obszar internetu czyli zakupy grupowe generuje coraz większą liczbę użytkowników, przychodów ze sprzedaży tańszej, rabatowanej oferty, a także popularność, która daje ludziom wymierne...