W kilku miastach USA facebook Deals są już dostępne. Jak zapowiada firma to dopiero początek walki o rynek wart 2,7 miliarda $.

Według firmy badawczej Local Offer Network biznes tzw. zakupów grupowych w roku 2011 będzie wart 2,7 miliardy $ i stale rośnie. Boom na tego typu serwisy przyszedł do Polski w ubiegłym roku i z pewnością będzie się rozwijał, zwłaszcza, że powstało wiele rodzimych serwisów, które albo mają zbliżony model biznesu do np. Groupon’a albo przyjęły nieco inną strategię i skierowały swoje działania do innej grupy klientów.

 

Facebook obok mocnej ekspansji w mobile’u, a także w social games, nie mógł przejść obojętnie obok prognoz dla rynku zakupów grupowych i już jakiś czas temu planował wejście w ten obszar, celem rozpoczęcia konkurencji głównie z Groupon oraz LivingSocial.

 

Od wczoraj Facebook Deals są już dostępne dla pięciu miast w Stanach Zjednoczonych: Austin, Atlanta, Dallas, San Diego i San Francisco.

 

Jak twierdzą przedstawiciele Facebook oferta Deals i cała koncepcja, jaką przyjęto ma przede wszystkim bardzo mocno odróżnić Facebook Deals od ofert Groupona, Google czy LivingSocial właśnie. Co biorąc pod uwagę możliwości i dotychczasowe zaplecze Facebok’a nie powinno być trudne. Ten serwis bowiem ma jak żaden inny świetną społeczność, aby oferować jej produkty typu deals, ale także jest klasycznym serwisem społecznościowym, dzięki któremu oferty mogą zyskać jeszcze większa uwagę, bo będą przekazywane od jednego przyjaciela do drugiego.

 

Kolejną opcją, którą Facebook wprowadził wdrażając deals jest wyświeltanie ofert od razu po zalogowaniu do serwisu, w tzw. newsfeed.

 

Użytkownicy widząc ofertę mogą ją “polubić”, przesłać do jednego albo większej grupy znajomych, a także po prostu ją zakupić. Co ciekawe dzięki funkcji “Get Deals Update” Facebook może wysyłać pod wskazany adres e-mail aktualizowane na bieżąco oferty.

 

Docelowo prawdopodobnie Facebook, dzięki zapleczu, które posiada, będzie umożliwiał e-sklepom i nie tylko, stworzenie i wystawienie takiej oferty we własnym zakresie, podobnie, jak to ma miejsce w przypadku tworzenia i zarządzania reklamami.

 

Na chwilę obecną niestety brak informacji, kiedy Facebook Deals będzie dostępne w Polsce.

 

Facebook uruchomił Dealshttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/04/facebook_deals.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/04/facebook_deals-150x150.pngЭва KasiakWiadomości
W kilku miastach USA facebook Deals są już dostępne. Jak zapowiada firma to dopiero początek walki o rynek wart 2,7 miliarda $. Według firmy badawczej Local Offer Network biznes tzw. zakupów grupowych w roku 2011 będzie wart 2,7 miliardy $ i stale rośnie. Boom na tego typu serwisy przyszedł do...