Facebook zaczyna nawiązywać współpracę ze start up’ami, dostawcami, a nawet największymi konkurentami. Wszystko, aby lepiej przygotować się do zajęcia istotnej pozycji w e-commerce.

Facebook wprowadził nowy dział wewnątrz firmy, którego głównym celem jest praca nad tworzeniem e-commerce i dalszą monetyzacją dzięki posiadanej liczbie użytkowników najpopularniejszego serwisu społecznościowego świata.

Nowy dział nazywa się Commerce Partnerships Group, a na jego czele stanął David Fisch. Strategia Facebook’a może już w niedługim czasie z jednej strony przynieść kłopoty samym sklepom interentowym, z drugiej paradoksalnie być dla nich…wybawieniem.

Jednocześnie może wprowadzić zupełnie nową jakość w kwestii tego, czym i jak pojmowany jest handel online. Do tej pory raczej wykorzystujący klasyczne rozwiązania do promowania sklepu, przyciągania klientów – jedne z lepszym efektem i konwersją, inne z gorszym. Jednak w przypadku Facebook’a mowa o rzeczywistym zaangażowaniu społeczności do procesu zakupowego oraz co bardzo ważne opiniowania zarówno produktów, jak i samej obsługi w e-sklepie.

Co warte podkreślenia głównym celem założonej grupy pracującej na współpracą komercyjną jest pomoc we wdrażaniu dla e-sklepów ich odpowiedników właśnie bezpośrebio na serwisie, a także udostępnianie narzędzi, które będą wywoływały jeszcze większą interakcję pomiędzy kupującym, a sklepem – głównie (oczywiście) podczas procesu zakupowego.


Inni najwięksi gracze typu eBay, bronią się obecnie twierdząc, że przecież to nie jest naturalne, aby to na Facebook’u dokonywać zakupów.  Nie muszą mówić o tym głośno, jednak z pewnością jeśli strategia Facebook zaskoczy, nawet najwięksi gracze rynku e-commerce będą mieli problemy.


W celu wspierania procesu sprzedaży i zarządzania sklepem internetowym  na Facebook, firma rozpoczęła współpracę z kilkoma start up’ami, które specjalizują się we wdrożeniach aplikacji dedykowanych. O jednej z takich firm pisałam jakiś czas temu, w tekście “Kiedy Facebook zacznie zarabiać na e-commerce”.


Z pewnością polskie rozwiązania typu Inflavo, z których już korzystają największe firmy na rynku, a pod którym podpisuje się Viren – z perspektywy czasu okażą się strzałem w 10tkę.

Facebook mocno przymierza się do e-commercehttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/01/facebook_e-commerce.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/01/facebook_e-commerce-150x150.pngЭва KasiakE-commerceE-commerce,facebook
Facebook zaczyna nawiązywać współpracę ze start up'ami, dostawcami, a nawet największymi konkurentami. Wszystko, aby lepiej przygotować się do zajęcia istotnej pozycji w e-commerce. Facebook wprowadził nowy dział wewnątrz firmy, którego głównym celem jest praca nad tworzeniem e-commerce i dalszą monetyzacją dzięki posiadanej liczbie użytkowników najpopularniejszego serwisu społecznościowego świata. Nowy dział nazywa...