Dwaj giganci nazwiązali ciekawą współpracę, opierającą się o polecanie produktów dostępnych w Amazon przyjaciołom z Facebook.

Współpraca ta to z pewnością ciekawostka i być może pierwszy krok do wdrożenia zbliżonych modeli współpracy z innymi e-sklepami lub systemami aukcyjnymi. Wiadomo, że również w Polsce powstają już pierwsze aplikacje ecommerce na Facebook.


Idea tej współpracy polega na tym, że na serwisie Facebook będą wyświetlane rekomendacje produktów, które można zakupić w Amazon. Rekomendacje będą wyświetlane na podstawie danych zgromadzonych w profilu użytkownika Facebook czyli na przykład zainteresowań muzycznych, literackich czy też innych informacjach, dzięki którym możliwe będzie takie “dopasowanie”.


Specjalnie w tym celu powstała tzw. strona rekomendacji, która działa już na serwsie Amazon. Strona ta  dostępna w wersji BETA, a jej wygląd możesz zobaczyć poniżej.

Aby zobaczyć stronę live, wejdż po ten link.


Oczywiście dla Amazon i generalnie dla ecommerce współpraca z Facebook to bardzo ważne i potężne narzędzie marketingowe. Zarówno ze względu na ilość użytkowników Facebook globalnie, która w ubiegłym tygodniu wyniosła już 500 milionów osób na całym świecie, jak również ze względu na dane użytkowników. Dzięki temu możliwe jest rzeczywiste i precyzyjne dopasowanie rekomendacji do zainteresowań.


Z drugiej strony już teraz mówi się o tym, że to kolejny obszar, w którym może dojść do naruszeń opcji prywatności i zasad przekazywania danych użytkowników. W związku z tym, Amazon już teraz zapewnia, że nie udostępni danych kont użytkowników (danych do logowania), ani także tego, jak wyglądała historia ich zakupów.

http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/07/amazon_fb_beta.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/07/amazon_fb_beta-150x150.pngЭва KasiakWiadomościamazon,facebook
Dwaj giganci nazwiązali ciekawą współpracę, opierającą się o polecanie produktów dostępnych w Amazon przyjaciołom z Facebook. Współpraca ta to z pewnością ciekawostka i być może pierwszy krok do wdrożenia zbliżonych modeli współpracy z innymi e-sklepami lub systemami aukcyjnymi. Wiadomo, że również w Polsce powstają już pierwsze aplikacje ecommerce na Facebook. Idea...