Facebook jeszcze długo nie wejdzie na giełdę. Mimo wcześniejszych informacji być może rok 2012 jest realną datą publicznej emisji.

O Facebook pisze się bardzo dużo, codziennie na całym świecie pojawiają się tysiące informacji dotyczących tego najpopularniejszego obecnie serwisu społecznościowego. Ta popularność trwa już od ponad 2 lat, a sam Facebook powstał około 4 lata temu. Teraz jego właściciele coraz poważniej myślą o emisji na giełdzie. Jednak ostatnie plotki na temat tego, że Facebook może wejśc na giełdę już w roku 2011, zostały szybko rozwiane. Przy okazji tych rewelacji znowu zaczęto liczyć prawdziwy stan serwisu (w ujęciu jego użytkowników) oraz faktyczne wyniki finansowe.


Niektóre źródła finansowe podkreślały, że przychodzy Facebook za rok 2010 mogą wynieść miliard dolarów, jednak ta kwota według szefa Facebook – Marka Zuckerberga, jest zaniżona, choć nie ma on potrzeby, aby wyjaśniać tą kwestię. Mówi się, że bardziej prawdopodobny przychód Facebook będzie oscylował na poziomie 1,5 lub 2 miliardów dolarów.


Jeśli chodzi o używalność: Facebook nie dalej, niż w ubiegłym tygodniu świętował osiągnięcie najpoważniejszego kroku milowego, czyli przekroczenie granicy 500 milionów użytkowników, na całym świecie.

Wracając do spekulacji na temat debiutu giełdowego, w dalszym ciągu nie jest jasne, czy serwis wogóle kiedykolwiek zostanie wystawiony publicznie. Jeśli taki scenariusz miałby miejsce, ta perspektywa jest oddalona nawet o 36 miesięcy. Zatem przez 3 lata może jeszcze bardzo dużo się zdarzyć. Miejmy nadzieję, że na korzyść Facebook’a.

http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/08/facebook_ipo.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/08/facebook_ipo-150x150.jpgЭва KasiakWiadomościfacebook,internet
Facebook jeszcze długo nie wejdzie na giełdę. Mimo wcześniejszych informacji być może rok 2012 jest realną datą publicznej emisji. O Facebook pisze się bardzo dużo, codziennie na całym świecie pojawiają się tysiące informacji dotyczących tego najpopularniejszego obecnie serwisu społecznościowego. Ta popularność trwa już od ponad 2 lat, a sam Facebook...