Media Share, to nowa zakładka, która miałaby powstać we współpracy m.in. ze Spotify, z którym Facebook właśnie prowadzi rozmowy.

Jak donosi między innymi New York Times, Facebook prowadzi rozmowy z firmami, które zajmują się contentem elektronicznym takim, jak muzyka, zdjęcia czy filmy video.

 

Przedstawiciele Facebook rozmawiają między innymi z serwisem Spotify, którego muzyka miałaby się znaleźć na Facebook. Nie wiadomo jeszcze, jak dokładnie miałoby to działać, wiadomo, że Facebook chce stać się jedynym miejscem w sieci, w którym użytkownicy będą zamieszczali i dzielili się multimediami.

 

Wstępnie mówi się o dodatkowej zakładce, na której użytkownik Facebook’a mógłby zobaczyć muzykę, której słuchają jego znajomi, a także obejrzeć np. zdjęcia z wakacji czy nawet pograć na grach internetowych. Facebook, który ma obecnie 700 milionów użytkowników na całym świecie, chciałby stać się jedynym serwisem, z którego korzystają użytkownicy.  Facebook bowiem nie od dziś ma takie plany, w coraz mocniejszej rywalizacji z Google.

 

Sami przedstawiciele firmy ani nie potwierdzają, ani nie zaprzeczają swoim planom. Twierdzą, że zawsze zależało im na tym, aby właśnie Facebook służył do odkrywania odpowiedniego i adekwatnego contentu w sieci, ale obecnie nie mają nic konkretnego do ogłoszenia mediom.

 

Oczywiście szczegóły współpracy pomiędzy Facebook a kilkunastoma dostawcami nie są jeszcze udostępnione, prawdopodobnie  i najlepiej, aby tak się odbywała ta współpraca, będzie to podział w modelu revenue share, w którym jeśli użytkownicy zaczną poprzez Facebook korzystać z np. serwisu Spotify, wtedy Spotify również na tym zarobi.

 

Czekamy z niecierpliwością na kolejne newsy, tymczasem Google Music może zacząć się obawiać. Jeśli Facebook’owi uda się przyciągnąć duże firmy multimedialne, które do tej pory były odrzucane przez Google, sukces murowany.

 

 

Facebook chce wprowadzić możliwość media sharehttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/01/facebook-hq.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/01/facebook-hq-150x150.jpgЭва KasiakWiadomości
Media Share, to nowa zakładka, która miałaby powstać we współpracy m.in. ze Spotify, z którym Facebook właśnie prowadzi rozmowy. Jak donosi między innymi New York Times, Facebook prowadzi rozmowy z firmami, które zajmują się contentem elektronicznym takim, jak muzyka, zdjęcia czy filmy video.   Przedstawiciele Facebook rozmawiają między innymi z...