Facebook zatrudnił firmę PR, aby w prasie oczerniać rywala, czyli firmę Google, w kwestii zbierania i ochrony danych użytkowników.

Facebook miał zdaje się pecha. Bo cała sprawa nie miała wyjść na jaw, jednak okazało się, że wyszła. I teraz rozpoczęło się tłumaczenie. Ale od początku.

 

Otóż jakiś czas temu Facebook wynajął firmę PR Burson-Marsteller, aby rozpoczęła pracę mającą na celu oczernianie firmy Google. Wszystko sprowadzało się do tego, że zarówno Facebook, jak i Google, a także inne firmy są obecnie na celowniku urzędników amerykańskich, jeśli chodzi o temat zbierania i przechowywania, a także wykorzystywania danych osobowych. Chodzi tu głównie o konta użytkowników Facebook właśnie, ale także dane, które Google bardzo często przy wielu okazjach również zbiera, np. konta użytkowników Android Marketplace.

 

Zwłaszcza po ostatnich doniesieniach o atakach na Sony PlayStation warto zwracać uwagę na tą tematykę. Co miało miejsce w Stanach Zjednoczonych. Firmy coraz częściej się zabezpieczają, ale robią to niestety nieumiejętnie, tak jak Facebook. W chwili obecnej bowiem z całej sprawy zrobiło się niezłe zamieszanie, bo firma jakoby zaprzecza, iż jawnie prosiła agencję PR o prowadzenie działań mających na celu oczernianie rywala w mediach.

 

Dodatkowo przedstawiciele Facebook twierdzą, że posługiwali się dostępnymi jawnie informacjami i każde medium mogło je przetworzyć i również użyć do podobnych celów. Istotności całej sprawie dodaje fakt tego, iż z badań przeprowadzonych na terenie Stanów Zjednoczonych i dotyczących właśnie spraw prywatności w sieci i danych osobowych, wynika, że firma Google zajmuje miejsce 19 pod względem zaufania jakim konsumenci ją darzą właśnie w kwestii danych. Z kolei serwis Facebook zdaje się, że nie zajął szczytnego miejsca, a na pewno nie z pierwszej 20tki, bo autorzy raportu, nie chcieli tego ujawnić.

 

To także tłumaczyłoby postępowanie Facebook’a względem Google. Ale z drugiej strony, żeby aż tak jawnie?

Facebook atakuje Google w sprawie danychhttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/05/Burson-Marsteller.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/05/Burson-Marsteller-150x150.jpgЭва KasiakWiadomości
Facebook zatrudnił firmę PR, aby w prasie oczerniać rywala, czyli firmę Google, w kwestii zbierania i ochrony danych użytkowników. Facebook miał zdaje się pecha. Bo cała sprawa nie miała wyjść na jaw, jednak okazało się, że wyszła. I teraz rozpoczęło się tłumaczenie. Ale od początku.   Otóż jakiś czas temu...