Firma badawcza eMarketer.com przeprowadziła badania wydatków na reklamę w social media. Jak wynika z raportu wydatki rosną, a przed nami kilka tłustych lat.

Przed właścicielami serwisów społecznościowych raczej – kilka tłustych lat pod względem prognozowanych przychodów. Jednak trudno nie mieć wrażenia, że przecież social media rozpoczynają się i kończą na Facebook. I choć serwis publicznie nie prezentuje swoich danych, bo jest firmą prywatną, eMarketer.com udało się przeprowadzić estymacje.

Można oczywiście polemizować czy jest ona rzetelna i realna, skoro po pierwsze dotyczy praktycznie Facebook’a, po drugie, jak wspominam powyżej, to estymacje, a nie rzeczywiste przychody. Pewne jednak jest to, że Facebook generuje pieniądze ze sprzedaży i to ogromne.

Według eMarketer.com rok 2010 był bardzo dobry, jednak obecny 2011 będzie zdecydowanie lepszy. A trend wzrostowy w wydatkach ma potrwać do 2013 roku. Rynek też zacznie się po kilku latach nasycać i raczej trudne będzie generowanie znacznych wzrostów bez czegoś innowacyjnego na miarę albo nowego Facebook’a,albo zupełnie innych reklam i modeli biznesowych ich sprzedaży.



Same prognozy dla serwisu Facebook wyglądają bardzo obiecują i według założeń eMarketer.com w tym roku moga urosnąć o blisko 100%, jednak w roku 2012 rok roczne wzrosty np. w USA nie będą już tak imponujące.

eMarketer.com - wydatki na social media w góręhttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/01/social_media_przychody.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/01/social_media_przychody-150x150.jpgЭва KasiakWiadomości
Firma badawcza eMarketer.com przeprowadziła badania wydatków na reklamę w social media. Jak wynika z raportu wydatki rosną, a przed nami kilka tłustych lat. Przed właścicielami serwisów społecznościowych raczej - kilka tłustych lat pod względem prognozowanych przychodów. Jednak trudno nie mieć wrażenia, że przecież social media rozpoczynają się i kończą na...