Social media oraz rozwiązania mobilne były najciekawszymi trendami dla rodzimego e-marketingu na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy.

W przyszłym roku rynek przewiduje dalszy rozwój rangi mediów społecznościowych oraz SEO. Tak wynika z ankiety przeprowadzonej przez firmę Zieltraffic podczas Internet Poland 2011 Conference & Expo – pierwszych targów marketingu internetowego.

 

Jednym z dwóch celów tego badania było znalezienie odpowiedzi na pytanie:

„Jaki trend marketingu internetowego w 2011 uważa Pan/Pani za najciekawszy?”

 

W ankiecie wzięło udział 290 osób, a samo pytanie miało charakter otwarty, co pozwoliło w odpowiedzi wpisać dowolnie wybrany trend, mechanizm czy kanał marketingu internetowego. Zdecydowana większość osób wskazała Social Media Marketing (22%) i Mobile Marketing (13%). Najmniejszym zainteresowaniem cieszyło się SEO (5%) i marketing afiliacyjny (3%).

 

Drugim kluczowym pytaniem, stawianym w ankiecie Zieltraffic, była kwestia planowanych w najbliższym czasie wydatków na kampanie reklamowe w sieci. Były do wyboru cztery opcje: SEM, SEO, Afiliacja i Social Media Marketing. Podobnie jak to było w tym roku marketerzy będą planować nadchodzące działania promocyjne skoncentrowane na mediach społecznościowych (59%) oraz mechanizmach SEO (54%).

 

 

Ponadto w ankiecie znalazło się dość precyzyjne pytanie dotyczące marketingu afiliacyjnego. Firma Zieltraffic, będąca właścicielem sieci afiliacyjnej Affiliando, zapytała:

„Czy kiedykolwiek korzystał Pan/Pani z sieci afiliacyjnej?”.

 

41% ankietowanych odpowiedziało pozytywnie.

 

Dane te są zbieżne z informacjami pochodzącymi z innych branż. Opublikowane niedawno wyniki “2011 Digital Marketing and Content Survey” Frommer’a pokazują, iż dla 53% i 65% firm podróżniczych filarami e-marketingu będą odpowiednio: SEO oraz media społecznościowe.

 

Ogólnie rzecz biorąc w dalszym ciągu ma miejsce boom na działania marketingowe w obszarze social media. Czas pokaże, jak długo potrwa ta tendencja i ile da w rozliczeniu końcowym. Sama kwestia określenia realnej wartości fana jest problematyczna. Według różnych źródeł może być on warty od 3,6 dolara po nawet 136 dolarów.

 

– Przy obecnych 6 milionach smartfonów na polskim rynku trudno nie odnieść wrażenia, że i trend mobilny będzie rósł w siłę. Co więcej może okazać się strzałem w dziesiątkę dla tych, którzy poszukują atrakcyjnych rozwiązań dla swoich biznesów. Z kolei brak w tej ankiecie rozwiązań wideo świadczy o tym, że nie są one jeszcze tak ważne dla rodzimych marketerów i branży marketingowej, jak to ma miejsce w Niemczech czy USA. A warto pamiętać o tym, iż według firmy Cisco materiały multimedialne będą podstawowym źródłem informacji dla ponad 1,5 miliarda internautów – już za niespełna 4 lata. – mówi Marcin Kowalik – Business Development Manager firmy Zieltraffic.

 

E-marketing w roku 2011 i 2012 w Polscehttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/12/zieltraffic_e-marketing.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/12/zieltraffic_e-marketing-150x150.pngЭва KasiakWiadomości
Social media oraz rozwiązania mobilne były najciekawszymi trendami dla rodzimego e-marketingu na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy. W przyszłym roku rynek przewiduje dalszy rozwój rangi mediów społecznościowych oraz SEO. Tak wynika z ankiety przeprowadzonej przez firmę Zieltraffic podczas Internet Poland 2011 Conference & Expo - pierwszych targów marketingu internetowego.   Jednym z dwóch...