redcartPlanując otwarcie sklepu internetowego należy koniecznie zapoznać się z zagadnieniem dropshippingu, czyli nowoczesnego modelu obrotu towarem opartego na integracji z hurtownią.

Według różnych źródeł rok 2015 na rynku e-commerce ma być kolejnym dobrym sezonem: spodziewany jest nawet 20% wzrost sprzedaży w Polsce za pośrednictwem kanałów online. Prognozy rynkowe roztaczają przed e-sklepami w naszym kraju doskonałe perspektywy, nic więc dziwnego, że coraz więcej osób myśli o założeniu własnego e-biznesu.

Dropshipping – nowoczesny model prowadzenia e-biznesu

Nie jest wielkim odkryciem, że sprawny proces realizacji zamówień i polityka magazynowa to podstawa dobrze działającej obsługi klienta w sklepie internetowym, a tym samym jeden z najważniejszych warunków sukcesu w e-commerce. Jednymi z aspektów, do jakich klienci e-sklepów przykładają największą wagę oraz jednocześnie czynników mających największy wpływ na poziom ich zadowolenia jest szybki i bezproblemowy proces wysyłki zamówionego towaru oraz dostępność produktów prezentowanych w ofercie e-sklepu. Dlatego też jedną z istotniejszych decyzji, a jednocześnie niezbędnych inwestycji przy otwieraniu e-sklepu jest odpowiednie przygotowanie zaplecza magazynowego w celu szybkiej i sprawnej realizacji zamówień.

Dropshipping to w dużym uproszczeniu model sprzedaży, w którym dostawca towaru (hurtownia, producent) wysyła zamówiony produkt bezpośrednio do klienta ostatecznego, a procesem sprzedaży zajmuje się e-sklep, który nie ma kontaktu fizycznego z towarem. Dropshipping eliminuje więc potrzebę prowadzenia magazynu przez sprzedawcę. Rozwiązanie tego typu staje się możliwe dzięki integracji e-sklepu z hurtownią, co w dużym skrócie przekłada się na redukcję kosztów oraz lepsze funkcjonowanie samego sklepu.

Co jest potrzebne, aby mieć sklep w modelu dropshipping?

Już dziś wiele hurtowni oferuje model sprzedaży w oparciu o bezpośrednią dostawę do klienta detalicznego, natomiast sklep musi spełnić warunki techniczne umożliwiające integrację z daną hurtownią, tzn. musi być przystosowany m.in. do pobierania danych w formacie np. XML lub CSV. Na szczęście dziś większość z platform sklepów internetowych oferuje możliwość współpracy z hurtowniami w oparciu o model dropshipping, a jedną z tych; która może pochwalić się największą ilością tego typu gotowych integracji jest RedCart pozwalająca na sprzedaż towaru z nawet kilku hurtowni jednocześnie. Integracja z hurtownią umożliwia import zdjęć i opisów produktów z hurtowni do e-sklepu oraz systematyczną aktualizację stanów magazynowych i cen; czyli zupełnie wirtualne zatowarowanie e-sklepu. Jakie obowiązki w tym procesie wypełnia sprzedawca? Dolicza swoją marżę oraz koszty wysyłki do cen oferowanych klientom produktów oraz zajmuje się promocją sklepu. Zbiera zamówienia, a następnie przesyła je wraz z wszystkimi ważnymi informacjami związanymi z wysyłką do hurtowni, która odpowiada za dostarczenie towaru do klienta. Do obowiązków e-sklepu należy także wystawnie paragonu dla klienta lub innego dowodu zakupu, ponieważ to właśnie w imieniu sklepu dokonuje się proces sprzedaży, hurtownia odpowiada tylko za realizację zamówienia oraz kontaktuje się tylko z e-sklepem. Paragon może być zeskanowany lub w innej formie elektronicznej, aby nie ponosić kosztów przesyłki.

 dropshipping

Dropshipping a zwykły magazyn

 

Dropshipping to doskonałe rozwiązanie dla sklepów internetowych, zwłaszcza tych nowo założonych, które na początku działalności nie mogą pochwalić się dużą liczbą zamówień. Przede wszystkim – eliminuje wszelkie koszty związane z wynajmowaniem lub utrzymywaniem magazynu; które jak wiadomo nie należą do najmniejszych. Przenosi na hurtownię cały proces logistyczny związany z przygotowaniem towaru do wysyłki oraz samą wysyłką do klienta. Dzięki wirtualnemu „zatowarowaniu” oraz systematycznej aktualizacji stanów magazynowych e-sklep ma dostęp do całej oferty hurtowni i jest w stanie zaoferować swoim klientom duży wybór dostępnych od ręki produktów, a nie tylko tych które posiadałby w danym momencie w swoim magazynie. Hurtownia zapewnia szybką obsługę zamówienia w imieniu e-sklepu dzięki zautomatyzowanemu procesowi obsługi zamówień.

Ustalenie warunków sprzedaży

Większość hurtowni obsługujących zamówienia w modelu dropshipping stosuje się do opisanych wyżej zasad, jednak dokładne warunki współpracy powinny być przedmiotem ustaleń przy indywidualnym nawiązaniu współpracy. Większość hurtowni nie stosuje dodatkowych opłat za dropshipping i koszty związane z przygotowaniem paczek do wysyłki zawiera w cenie oferowanych produktów, nie istnieje także bariera w formie minimalnej kwoty zamówienia, czego nie należy jednak traktować w żaden sposób jak regułę w stosunku do wszystkich hurtowni. Rozliczenie z hurtownią następuje zazwyczaj poprzez wystawienie faktury z krótkim terminem płatności; jednak sposób rozliczania się także pozostaje kwestią indywidualną. Zaznaczaj jednak jest tak, że hurtownie wprowadzają dla swoich klientów dogodne warunki współpracy, chętnie udostępniają opisy, zdjęcia oraz inne materiały marketingowe; mając świadomość tego, że powodzenie sprzedażowe e-sklepu jest w ich najlepiej rozumianym interesie. Hurtownie zazwyczaj także zajmują się obsługą posprzedażową.

dropshipping_cena

Dropshipping eliminuje wszelkie koszty związane z koniecznością wynajmowania lub utrzymywania magazynu oraz problemy związane z zarządzaniem łańcuchem dostaw – e-sklep płaci tylko za to, co sprzedał swoim klientom, nie musi się także martwić niesprzedanym towarem zalegającym w magazynie.

Jest korzystnym rozwiązaniem z punktu widzenia sklepów internetowych, z puntu widzenia hurtowni; które zyskują dobrze funkcjonujące punkty zbytu ich towaru – wreszcie jest korzystne dla klientów, którzy maja duży wybór dostępnych od ręki towarów. A dostępność i szybka realizacja to dziś już standard, bez którego żaden e-sklep nie odniesie większego sukcesu.

Źródło: RedCart.pl.

Platforma sklepów internetowych umożliwiająca sklepom integrację z hurtowniami w modelu dropshipping.

E-biznes: sklep w modelu dropshippinghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2015/02/3-1.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2015/02/3-1-150x150.pngЭва KasiakE-commerceWiadomości
Planując otwarcie sklepu internetowego należy koniecznie zapoznać się z zagadnieniem dropshippingu, czyli nowoczesnego modelu obrotu towarem opartego na integracji z hurtownią. Według różnych źródeł rok 2015 na rynku e-commerce ma być kolejnym dobrym sezonem: spodziewany jest nawet 20% wzrost sprzedaży w Polsce za pośrednictwem kanałów online. Prognozy rynkowe roztaczają przed...