AdMob – sieć, której właścicielem jest firma Google, odnotowała rekordowy wzrost używalności.

Mobile Advertising czyli reklama na mobile lub jak kto woli na telefony komórkowe, nabiera rozpędu. Firma Google, która kilka lat temu poczyniła istotne inwestycje w tym obszarze zarówno poprzez wykupienie firmy, która stworzyła Android, ale także właśnie akwizycję sieci AdMob, z pewnością wkrótce zacznie solidnie zarabiać na obydwu produktach.


I choć cała akwizycja i przejęcie sieci AdMob zakończyły się niezbyt szczęśliwie dla oryginalnego zespołu, jak również dla twórcy sieci, który finalnie odszedł z Google, a zespół przy okazji łączenia z Google, nieco się rozpadł, nie stanowi to żadnego problemu dla internetowego giganta, który teraz jest bardzo zdeterminowany, aby zagospodarować bardzo kluczowy obszar mobile i “okopać się na swojej pozycji”.


Jakie są korzyści reklamy mobile?

  • przede wszystkim wyższy wskaźnik CTR w porównaniu do CTR w internecie
  • wyższa i relatywnie szybko rosnąca świadomość marki czy produktu
  • większa chęć zakupu i dokonania go poprzez telefon komórkowy, niż poprzez internet



Sam fakt mobilności również nie jest bez znaczenia i to w persoektywie długofalowej pomoże wygrać i sprawić, że to mobile będzie numerem 1, a nie internet.


I choć liczby, które pokazuje AdMob to nie są kliknięcia w reklamę albo przejścia na stronę docelową to dynamika wzrostu odnotowana na przestrzeni ostatnich 12-16 miesięcy rzeczywiście robi wrażenie.




A teraz trochę liczb:

  • AdMob otrzymuje 2 biliony zapytań o reklamę dziennie
  • ponad 100 milionów zapytań jest generowanych przez użytkowników telefonów z systemem operacyjnym Android oraz iOS
  • globalnie wzrost jest imponujący, jednak są miejsca na świecie, w których ten wzrost jest wart podkreślenia – są to Azja, Europa Wschodnia oraz kraje Oceanii (patrz powyżej)



Google nie ujawnia, jaka jest faktyczna efektywność reklam, jakie CTRy one mają. Więc można powiedzieć, że na razie to trochę, jak PR’owy tekst, mający pokazać rosnącą popularność sieci AdMob. Rzeczywiste efekty z reklamy mobile musza byc mierzone bardziej szczegółowo i z pewnością Google ma takie dane, ale być może jeszcze nie czas, aby się nimi chwalił.

Dynamiczny rozwój sieci AdMobhttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/01/admob_siec.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/01/admob_siec-150x150.pngЭва KasiakMobile
AdMob - sieć, której właścicielem jest firma Google, odnotowała rekordowy wzrost używalności. Mobile Advertising czyli reklama na mobile lub jak kto woli na telefony komórkowe, nabiera rozpędu. Firma Google, która kilka lat temu poczyniła istotne inwestycje w tym obszarze zarówno poprzez wykupienie firmy, która stworzyła Android, ale także właśnie akwizycję...