Digg.com to jeden z elementów, które warto rozważyć jako widget do zintegrowania na własnym blogu. Pomoże on “wykopać” Wasz tekst wśród społeczności.

Digg.com powstał w 2004 roku i co do idei miał służyć użytkownikom sieci do tego, aby dzielić się ciekawymi treściami, nie tylko pisanymi ale również multimedialnymi. Czyli moc decydowania o tym, co jest warte dalszego przekazania lub polecenia trafiła w ręce internatów.

 

Samo przedsięwzięcie rozpoczęło się bez większych planów. Był to raczej eksperyment mający na celu zweryfikowanie na ile użytkownicy internetu “podchwycą” temat i zechcą przekazywać najlepszą według nich treść w sieci (tworzoną przez innych internautów) dalej.

 

Serwis jak się okazało zaczął być bardzo popularny, szybko zdobywając sobie rzesze użytkowników na całym świecie. Dziś jest ich około 35 milionów i liczba ta stale rośnie. Właśnie ten czynnik spowodował i wpłynął na dalszy rozwój zespołu tworzącego  digg.com, który również stale się rozwija.

 

Siedzibą digg.com jest San Francisco, gdzie w promieniach słońca tworzą i rodzą się najciekawsze idee.

 

Nie bez znaczenia jest fakt taki, że Digg.com w sposobie działania, tworzenia nowych produktow, idei, jest inny, niż przeciętna firma technologiczna na świecie.

 

Zarówno w obszarze zmian graficznych, interfejsu użytkownika, ale również nowych funkcjonalności czy produktów – digg.com w pełni polega na swoich użytkownikach.

 

Właściwie każdy może wnieść pomysł, a jeśli przekona do niego innych, rozpoczynają się prace nad jego wdrożeniem. Firma nie ma również ściśle określonych procedur wewnętrznych, które mówiłyby jak postępować z nowymi pomysłami, czyjego zatwierdzenia one wymagają i kiedy będą wdrożone.

 

Dzięki temu ma to, o czym konkurencja może pomarzyć czyli przede wszystkim bezpośrednią relację i interakcje z użytkownikami, którzy decydują o tym, w jakim kierunku będzie się serwis rozwijał, ale również szybkość i elastyczność – właśnie dzięki temu, że pomysły może podać każdy, nie ma skomplikowanych procedur i wszystko (jeśli uzasadnione) jest szybko wdrażane.

 

Co istotne digg.com działa dwukierunkowo – z jednej strony jako platforma agregująca ciekawe treści, a z drugiej oczywiście jako narzędzie do promowania treści, właśnie przy użyciu widgeta, który można zintegrować pod tekstem, dzięki czemu internauta może kliknąć w digg i sprawa załatwiona – ciekawa treść z serwisu dostaje się do strony głównej digg.com, gdzie może być znaleziona przez miliony użytkowników.

Co również przyjaźnie rozwiązane, to fakt podziału na główne kategorie, w których można przeszukiwać ciekawe teksty . I tak na stronie digg.com znaleźć możemy Technologia, Świat i Biznes, Nauka, Gry, Styl życia, Rozrywka, Sport i inne.

Po więcej wrażeń odsyłam na DIGG.

Digg.com – czyli wykop po amerykańskuhttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/05/digg.com_.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/05/digg.com_-150x150.jpgЭва KasiakStart Up
Digg.com to jeden z elementów, które warto rozważyć jako widget do zintegrowania na własnym blogu. Pomoże on 'wykopać' Wasz tekst wśród społeczności. Digg.com powstał w 2004 roku i co do idei miał służyć użytkownikom sieci do tego, aby dzielić się ciekawymi treściami, nie tylko pisanymi ale również multimedialnymi. Czyli moc...