Zapowiadany i przygotowywany od dłuższego czasu debiut LinkedIn na giełdzie, w czwartek stanie się faktem.

LinkedIn to serwis społecznościowy dla profesjonalistów, działający praktycznie na całym świecie i mający 100 milionów użytkowników – w roku 2010 serwis miał 64 miliony użytkowników.  LinkedIn ma faktyczną moc także w polskiej sieci, gdzie rywalizują z nim między innymi Golden Line czy Profeo.

 

Kilka dni temu na łamach Internet-News pojawił się tekst o przygotowaniach LinkedIn do wejścia na giełdę, który możesz przeczytać tutaj. Tekst ten dotyczył głównie tego, że akcje LinkedIn być może zostały zbyt wysoko wycenione. Ich cena to w granicach od 32$ do 35$.

 

Jednak zanim LinkedIn oficjalnie zadebiutuje na giełdzie i to tam będzie można zakupić udziały w tym serwisie, akcje można było także zakupić na tzw. drugim rynku/drugim obiegu, między innymi na serwisie Sharepost, w którym można sprzedawać i kupować akcje serwisów czy start up’ów technologicznych często zanim trafią one do publicznej emisji.

 

Na serwisie Shareport akcje LinkedIn we Wrześniu 2009 roku kosztowały 8,75$, podczas gdy w Marcu tego roku ich cena wynosiła już 31$ za akcję.

 

Bardzo często LinkedIn jest porównywany do Facebook, ale to z pewnością nie jest prawidłowe porównanie. Bo obok tego, że obydwa serwisy działają w obszarze social network, to mają zupełnie inne profile działalności i inną skalę działalności. LinkedIn zarabia głównie na oferowaniu społeczności, którą zbudował usług reklamowych, a także dodatkowo płatnych uslug dla posiadaczy kont, tzw. premium services. Dodatkowym źródłem przychodu dla LinkedIn są także usługi rekrutacyjne oferowane firmom zewnętrznym.

 

Jak mówią przedstawiciele LinkedIn w roku 2010 3900 firm skorzystało z usług rekrutacyjnych na serwisie, a 33 000 użytkowników z dostępnych płatnych usług premium. Jeśli chodzi o przychody to w roku 2009 serwis miał ich ponad 120 M $, a już w roku 2010 243M $. Zysk netto w roku 2010 wyniósł 3,4 M $ i był pierwszym zyskiem wygenerowanym przez firmę, a zwłaszcza znaczną poprawą w stosunku do roku 2009, kiedy to straty wynosiły 4 M $.

 

 

 

Debiut LinkedIn na giełdzie już w czwartek!http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/05/Linkedin_na_giełdzie.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/05/Linkedin_na_giełdzie-150x150.pngЭва KasiakStart Up
Zapowiadany i przygotowywany od dłuższego czasu debiut LinkedIn na giełdzie, w czwartek stanie się faktem. LinkedIn to serwis społecznościowy dla profesjonalistów, działający praktycznie na całym świecie i mający 100 milionów użytkowników - w roku 2010 serwis miał 64 miliony użytkowników.  LinkedIn ma faktyczną moc także w polskiej sieci, gdzie...