Jak podaje niedzielne wydanie Wall Street Journal firma Google rozpoczęła rozmowy z wydawcami prasy celem stworzenia konkurencyjnego do Apple e-kiosku.

E-kiosk – bo tak można roboczo nazwać nowy projekt Google, to chęć stworzenia konkurencyjnego w stosunku do produktu firmy Apple rozwiązania, które byłoby korzystniejsze głównie dla wydawców prasy.


Jak donosi niedzielne wydanie poczytnego Wall Street Journal, Google prowadził w ostatnim czasie rozmowy z największymi wydawcami prasy w Stanach Zjednoczonych. I choć trudno czasem zorientować się we wszystkich produktach Google, ten jeśli ujrzy światło dzienne, może realnie zagrozić pozycji Apple w zakresie e-gazet.


Są dwa powody, dla których Google może zagrozić Apple:


  • Google pobierałby mniej, niż 30% przychodów wydawcy za sprzedaż tytułów
  • firma wyraziła chęć i wstępną deklarację, na to, aby przekazywać część z danych osób kupujących gazety z powrotem do wydawców


I wszystko wskazuje na to, że te dwa argumenty sa bardzo mocne i znaczące. Apple obecnie zazwyczaj pracuje w jednym, z góry ustalonym i raczej nie niegocjowalnym modelu czyli 30%/70% – a zatem zabiera dosyć istotną część przychodów czy to producentom gier, aplikacji czy wydawcom prasy.


Z kolei drugi argument przekazywania części danych, wzbudza jednak dużo kontrowersji, bo bardzo z tego miejsca, jest delikatna granica, której przekroczyć nie można. Zarówno Google, jak i wydawca który otrzyma dane muszą zobligować się umowami do odpowiedniego ich wykorzystania. A ponadto sam zakres i tzw. pola eksploatacji, w ramach których dane mogłyby być wykorzystane, jest z pewnością do ustalenia z pomocą całego sztabu prawników.


Pewne jest to, że Google rozmawiał między innymi z: unitem Time Warner Inc’s Time Inc ,a także firmami Conde Nast i Hearst Corp.


Istotne jest również podkreślenie tego, że równie dobrze ta współpraca i stworzenie takiego e-kiosku, może nigdy nie nastąpić, choć zdaje się, że Google nie przepuści takiej okazji, tym bardziej, że rok 2010 był rokiem e-czytników, a rok 2011 zapowiada dalsze wzrosty na tym rynku.


Warto na koniec nadmienić, że Apple poinformował, iż planuje wprowadzenie kilku istotnych zmian do iTunes Store, tak aby ułatwić wydawców sprzedaż subskrypcji do newsletterów czy właśnie przekazywanie większej ilości danych osób kupujących z powrotem do wydawców. A zatem jedynym prawdopodobnie elementem wyróżniającym (jeśli Google zdecyduje się na wejście w obszar e-gazet) będzie model biznesowy i sposoby rozliczeń właśnie z wydawcami.

Czy Google otworzy własny e-kiosk?http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/01/google_e-kiosk.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/01/google_e-kiosk-150x150.jpgЭва KasiakWiadomości
Jak podaje niedzielne wydanie Wall Street Journal firma Google rozpoczęła rozmowy z wydawcami prasy celem stworzenia konkurencyjnego do Apple e-kiosku. E-kiosk - bo tak można roboczo nazwać nowy projekt Google, to chęć stworzenia konkurencyjnego w stosunku do produktu firmy Apple rozwiązania, które byłoby korzystniejsze głównie dla wydawców prasy. Jak donosi niedzielne...