Augmented Reality na dobre w Polsce się nie rozwinął, jednak na zachodzie wiele firm z branży e-commerce zaczyna inwestować w to rozwiązanie.

Augmented Reality, o którym pisałam również w tym artykule na Internet News, miał – tak się wydawało – swoje pięć minut na świecie, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii. Sama miałam przyjemność pracować z brytyjską firmą, która zresztą zapoczątkowała także w dużej mierze ten trend. Udało nam się wdrożyć rozwiązanie także dla rynku polskiego, jednak mam nieodparte wrażenie, że ani to rozwiązanie, ani generalnie samo Augmented Reality nie bardzo przyjęły się w naszym kraju.


Być może jest to kwestią czasu, być może większych nakładów na zwiększenie świadomości czym właściwie jest to rozwiązanie. Być może też większej chęci po stronie marketerów, aby Ci zaczęli korzystać z możliwości aplikacji.


Jednak, aby tak się stało z pewnością potrzeba kolejnych coraz lepszych przykładów na to, w jaki sposób rzeczywiście można wykorzystać tą technologię i jak może się ona przełożyć na zwiększenie zainteresowania konkretnymi produktami.


Jednym z takich dobrych przykładów może być aplikacja, którą eBay wdrożył ostatnio, a właściwie aktualizacja aplikacji eBay na telefony iPhone, która zawiera w sobie ciekawy wykorzystanie właśnie Augmented Reality.


Zobacz video, w którym eBay trendsetterk’a prezentuje funkcjonalność rozwiązania:


Prawda, że cool? :) mnie się bardzo podoba!


Wreszcie  potencjalni klienci będą mogli przymierzyć ubrania albo akcesoria i dokonać zakupów poprzez telefon komórkowy! Bez ograniczeń, które do tej pory wskazywali konsumenci. Jak wiadomo ograniczenie klasycznego e-commerce i zakupów online było takie, że po prostu nie można przymierzyć żadnej z kupowanych rzeczy. Dlatego też był to główny powód dla wielu względnie konserwatywnych klientów, którzy bez przymiarki po prostu nie kupowali, bo jednocześnie przerażały ich potencjalne zwroty, zabrany czas i właściwie więcej “załatwiania”, niż przyjemności z kupowania online.


Teraz jednak w perspektywie kilku lat, jak twierdzą specjaliści tego rynku, Augmented Reality ma szansę zawojować świat zakupów poprzez telefony komórkowe. Oczywiście miejmy świadomość, że ten sposób nigdy nie odda w pełni realnego przymierzenia czy to wyszukanych okularów przeciwsłonecznych, czy ubrań – ale mnie osobiście zdecydowanie odpowiada. Nie lubię kolejek i tłumów w sklepach, wolę przyjemne kameralne zakupy w zaciszu domu, z przyszną gorącą herbatą :)


Osobiście myślę, że połączenie Augmented Reality z e-commerce do tego z LBS to jest już niedaleka przyszłość. I przygotujmy się na nią, bo z pewnością do Polski również trafi – na tym rynku jest ogromny potencjał, którego szkoda byłoby nie wykorzystać.

Czy Augmented Reality jest przyszłością e-commerce?http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/01/ebay_augmented_reality.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/01/ebay_augmented_reality-150x150.pngЭва KasiakE-commerce
Augmented Reality na dobre w Polsce się nie rozwinął, jednak na zachodzie wiele firm z branży e-commerce zaczyna inwestować w to rozwiązanie. Augmented Reality, o którym pisałam również w tym artykule na Internet News, miał - tak się wydawało - swoje pięć minut na świecie, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych oraz...