Dwa amerykańskie portale być może porozumieją się w sprawie połączenia. AOL zatrudniło w tym celu finansistów, którzy mają przeprowadzić analizę korzyści i zweryfikować stan finansów Yahoo.

AOL już po raz drugi rozpoczyna rozmowy z Yahoo. Wcześniej nie doszło do żadnego porozumienia, ponieważ to właśnie AOL zrezygnował. A zrezygnował, bo nie bardzo wtedy miał potrzebę dokonywania takiego połączenia.


Teraz potrzeba wymuszana jest przez rynek, na którym z pewnością łatwiej będzie konkurować AOL, jeśli stanie się firmą posiadającą kompetencje również w innych produktach, które to są mocną stroną Yahoo. Chodzi tu głównie o produkty typu video i display ads, które na całym świecie są wyceniane łącznie na około 20 Miliardów $, tyle bowiem wart jest rynek reklamy display.


I choć AOL jako portal posiada taką formy reklamy, którą aktywnie sprzedaje, akwizycja z Yahoo, dałaby o wiele większe możliwości jej sprzedaży i produkcji.


Ponadto jednym z głównych powodów, dla których AOL rozpoczęło analizę Yahoo, jest to, że firma jak twierdzi jej rzecznik prasowy chce się przygotować na kolejnę erę biznesu w internecie.


AOL  w obecnym roku dokonało już kilka zakupów, jednym z nich była firma specjalizująca się w dostawie wartościowej treści do portalu i soft’u. Drugą, która miała duży odzew w sieci była akwizycja TechCrunch, jednego z najpopularniejszych serwisów o nowych technologiach, mobile, ale także venture capitals.


Yahoo ma znacznie większą kapitalizację, niż AOL. Z kolei AOL wykazało większe zyski na przestrzeni ostatniego roku, które wyniosły 171 milionów $.

http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/11/yahoo.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/11/yahoo-150x150.pngЭва KasiakWiadomościinternet,yahoo
Dwa amerykańskie portale być może porozumieją się w sprawie połączenia. AOL zatrudniło w tym celu finansistów, którzy mają przeprowadzić analizę korzyści i zweryfikować stan finansów Yahoo. AOL już po raz drugi rozpoczyna rozmowy z Yahoo. Wcześniej nie doszło do żadnego porozumienia, ponieważ to właśnie AOL zrezygnował. A zrezygnował,...