Firma comScore sprawdziła kto najczęściej korzysta z opcji “check in”, dostępnej na telefonach komórkowych.

Raport firmy comScore nie jest wielkim zaskoczeniej i najlepiej także pokazuje grupę osób generalnie korzystających z urządzeń mobilnych. I choć opcja check in staje się coraz bardziej popularna, a w ciągu ostatnich 12 miesięcy można mówić o  jej prawdziwym boom’ie – nie wszyscy posiadacze korzystają z niej chętnie.

 

Zanim jednak wyniki raportu warto wspomnieć, czym jest tak popularne i tzw. “check in” – otóż to funkcjonalność często tworzona przez funkcjonujące online serwisy – chociażby Facebook albo Foursquare – które używają tej funkcjonalności często jako jednego z elementów strategii serwisu, czyli na przykład oparcia działania strony o właśnie funkcję check in, a następnie nagradzania osób, które z niej korzystają wszelkiego rodzaju odznakami. Taki model zakłada serwis Foursquare.

 

Jednak warto wspomnieć także o nieco innym modelu, który właściwie działa podobnie, jak check in, ma jedynie inną nazwę. Chodzi tu o Facebook Places, które również (jeszcze nie we wszystkich krajach) działają w oparciu o usługę geolokalizacji w telefonie komórkowym. Oznacza to tyle, że osoba będąca w restauracji czy salonie usługowym możę dokonać tzw. check in do Facebook Places. W przyszłości, jak jakiś czas temu zapowiadał Facebook wprowadzając usługę Places, to dzięki temu, że dana osoba z niej skorzysta, będzie możliwe wysłanie jej oferty rabatowej właśnie z tego konkretnego salonu usługowego.

 

Badania przeprowadzone przez comScore koncentruje się obecnie głównie na opcjach check in oferowanych w zróżnicowany sposób przez trzech amerykańskich graczy: Facebook, Foursquare i Gowalla.

 

Z badań jednak wynika, że większość tzw. check in (90%), jest wykonywanych przez użytkowników Facebook, do usługi Places. Na drugim miejscu jest serwis Foursquare, do którego check in robi 22% badanych, a na trzecim Gowalla z 6% check in.

 

Jak mówi Mark Donovan, comScore Senior VP  of mobile:

 

“Choć cała idea check in jest relatywnie młoda, obserwujemy bardzo szybką i dynamiczną jej adaptację wśród użytkowników smartphone’ów. Z pewnością dla coraz większej liczby posiadaczy smartphone, możliwość interakcji z innymi, możliwość otrzymywania konkurencyjnych ofert na telefon komórkowy, czy wreszcie bezpośredniej i szybkiej komunikacji marketingowej, jest nie do przecenienia”.

 

Badanie objęło swoim zasięgniem 16,7 milionów osób, to dosłownie 7.1% globalnej populacji posiadającej smartphone’y. Wspomniane trzy serwisy to właśnie te główne, przy pomocy których badana grupa dokonuje zazwyczaj check in.

 

Najwięcej “check in” wykonują młodzi użytkownicy w wieku 18-24 lata, posiadający najnowsze smartphone’y oraz druga grupa czyli 25-34 (jest to 32,5% z całości), która jest bardzo aktywna w tyn aspekcie.

 

To posiadacze telefonów z systemem operacyjnym Android, generują najwięcej “check in” (36,5%), z kolei na drugim miejscu są posiadacze iPhone (33,7%)

 

 

comScore bada kto korzysta z opcji "check in" http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/05/foursquare_check_in.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/05/foursquare_check_in-150x150.jpgЭва KasiakMobile
Firma comScore sprawdziła kto najczęściej korzysta z opcji 'check in', dostępnej na telefonach komórkowych. Raport firmy comScore nie jest wielkim zaskoczeniej i najlepiej także pokazuje grupę osób generalnie korzystających z urządzeń mobilnych. I choć opcja check in staje się coraz bardziej popularna, a w ciągu ostatnich 12 miesięcy można mówić...