Branża motoryzacyjna nie dba o wyszukiwarki

Miesięcznik “SEM Specialist” wydał przygotowany przez agencję raport prezentujący wizerunek marek samochodowych w Internecie. Zawiera on wyniki i analizy widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania w Google, dotyczące popularnych marek samochodów osobowych.

 

– W naszym internetowym życiu podstawę stanowi wyszukiwarka. Dla 96% Polaków jest to Google. Szukamy informacji lub najlepiej opinii innych użytkowników na temat produktu lub usługi, którą jesteśmy zainteresowani – mówi Leszek Wolany, szef i pomysłodawca magazynu.

 

 

Co nas interesuje? Jakie pytanie zadamy wyszukiwarce? Okazuje się, że najważniejsze jest bezpieczeństwo: interesuje nas bezpieczny samochód rodzinny. Dalej między innymi: samochód dla rodziny z dzieckiem, wygodny samochód rodzinny, pojemny samochód rodzinny, bezawaryjny samochód rodzinny, samochód rodzinny przyjazny dla środowiska.

 

 

Korzystając z wiedzy specjalistów Vanguard PR, „SEM Specialist” ustalił najkorzystniejszy dla potencjalnej marki scenariusz rozkładu wyników wyszukiwania dla pierwszych piętnastu pozycji, zakładający, że największe znacznie dla wizerunku w Sieci w tym wypadku mają fora internetowe i publikacje branżowe, później informacje prasowe, a dalej społeczności.

 

Strony i blogi marek są następne w kolejności, za nimi zaś znajdują się strony dealerów marek. Najmniej przydatne z perspektywy badania wizerunku online są oferty sprzedaży oraz pozostałe wyniki wyszukiwania, które oznaczone zostały jako inne. Dobrany w ten sposób model stał się punktem odniesienia dla badanych marek samochodowych.

 

Badanie wykazało, że zwykły Kowalski nie będzie w stanie podjąć decyzji zakupowej na podstawie informacji uzyskanych w Internecie. W ocenie Leszka Wolany cierpi na tym wizerunek i potencjał sprzedażowy marek. Analiza wyników wyszukiwania pokazała, że producenci aut zupełnie zaniedbali tę formę komunikacji z potencjalnym klientem.

Pełen raport możesz pobrać tutaj.


Ciekawy raport o wyszukiwarkach i branży motoryzacyjnejhttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/04/sem_raport_branza_motoryzacyjna_a_wyszukiwarki-1024x549.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/04/sem_raport_branza_motoryzacyjna_a_wyszukiwarki-150x150.jpgЭва KasiakWiadomości
Branża motoryzacyjna nie dba o wyszukiwarki Miesięcznik 'SEM Specialist” wydał przygotowany przez agencję raport prezentujący wizerunek marek samochodowych w Internecie. Zawiera on wyniki i analizy widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania w Google, dotyczące popularnych marek samochodów osobowych.   – W naszym internetowym życiu podstawę stanowi wyszukiwarka. Dla 96% Polaków jest to...