Biznes w internecie? Jaki rodzaj biznesu w internecie wybrać, aby z jednej strony wykorzystać potencjał internetu, z drugiej znaleźć i działać w niszy, która może przynosić zyski?

Myśląc o własnym biznesie w internecie  – od czego zacząć?

W erze XXI wieku internet stał się naturalnym środowiskiem życia dla młodych ludzi. Ci świetnie potrafią wykorzystać jego potęgę, a także odnaleźć się w wirtualnym świecie, wierząc, że biznes wirtualny to taki sam biznes, jak każdy inny i przynosi wymierne efekty w postaci zysków, przychodów, tworzenia marki, realizacji własnych marzeń.

 

Jednak droga do wyboru właściwego biznesu online nie jest prosta, a i przede wszystkim jeśli są na świecie jeszcze osoby, które wierzą, że zacznie biznes ten przynosić zyski w krótkim czasie, warto podkreślić, że tak się nie stanie. Dawno już minęły takie czasy, dziś wejście w biznes internetowy jest relatywnie proste, nie wymaga skomplikowanej wiedzy technicznej (a jeśli wymaga to można posiłkować się pracownikami zatrudnianymi na godziny, a nie na etat), a w dodatku każdy może mieć teraz blog, sklep czy witrynę informacyjną. A zatem czym się wyróżnić? Niewątpliwie istotny jest wybór i opracowanie skutecznego, wyróżniającego się modelu biznesowego.

 

W czasach wielkich i dynamicznych zmian, modele biznesowe, które zmieniają styl życia, wpływają i kształtują trendy, odmieniają sposób korzystania z nowych technologii wygrywają. Drugim aspektem jest to, żeby znaleźć swoją niszę, bez tego trudno ruszyć dalej. Jeśli nie posiadamy dużych zasobów pieniężnych, temat niszowy pozwoli nam być może zająć odpowiednie miejsce w danym obszarze/sektorze/dziedzinie, a co za tym idzie również zdobyć część “tortu” dla siebie.

 

Biznes internetowy wymaga pogłębionej często wiedzy o internecie, a to z kolei wymaga czasu. Najważniejsze jest, aby nastawić się na działanie, najlepiej realizację określonej wizji, która może być zmierzona, czyli wizja może być rozbita na mniejsze mierzalne cele, a stąd można zacząć z czasem mierzyć skuteczność działań i efektywność wprowadzania wizji w życie.

 

Obszary biznesu internetowego, o które należy zadbać

Każdy biznes internetowy wymaga zadbania o szereg działań, które będą wspierały promowanie biznesu, tworzenie jego wizerunku, realizację poszczególnych celów marketingowo – sprzedażowych. Niektóre z obszarów wartych opracowania i stałego rozwijania:

Marketing Internetowy – rodzaje działań w internecie?

To szereg działań mających na celu wykorzystanie stosownych narzędzi w internecie celem promowania oferty, marki, produktów czy usług. Na marketing internetowy składają się między innymi: działania związane z prowadzeniem kampanii online,  działania związane z prowadzeniem kampanii reklamowych w mediach społecznościowych, promocja z wykorzystaniem marketingu szeptanego. Na szereg działań z zakresu marketingu internetowego składają się także te związane z budowaniem bazy adresów email – jasne jest, że jest to także zależne od rodzaju prowadzonej działalności, ale pewne jest to, że baza adresów e-mail, które mogą posłużyć jako potencjał do prowadzenia działań sprzedażowych czy reklamowych, to istotne bezcenne prawie źródło tzw. lead’ów. Jeśli chcesz promować swój ebook, zbuduj bazę danych, jeśli chcesz promować ofertę sklepu internetowego, zbuduj bazę danych. Dobrze budowana, stale rozwijana, aktualizowana baza danych, może posłużyć za istotny kanał nie tylko komunikacji z grupą docelową, ale także sprzedaży oferty.

 

Działania organiczne – co to właściwie jest?

Obok marketingu internetowego, który jednak w dużej mierze wymaga jakiegoś nakładu finansowego, istnieje szereg działań, które można robić relatywnie bezkosztowo lub niskokosztowo. Działania te to na przykład: SEO, tworzenie wysokiej jakości treści, marketing afiliacyjny – relacyjny. Przyjrzyjmy się każdemu z nich.

 

SEO- skrót pochodzi o Search engine optimization , a w polskim tłumaczeniu oznacza optymalizację stronę internetowych dla wyszukiwarek typu Google. Jak wiadomo Google to największy gracz, zwłaszcza w Polsce, choć jest również wiele rodzimych wyszukiwarek (np. Netsprint) oraz tych zagranicznych np. Bing, które wymagają także od właścicieli witryn stałego ich dostosowywania. Na obszar SEO składa się szereg działań, o których spróbuję napisać w kolejnych tekstach. Istotna jest świadomość tego, że SEO w przeciwieństwie do działań płatnych, które mogą przynieść rezultaty w szybkim – krótkim czasie, wymaga czasu, cierpliwości i konsekwencji w działaniu.

Treść – od lat wiemy, że content is the king – czyli treść ma znaczenie i jest jednym z czynników, które stanowią o być albo nie być w internecie. Po ostatnich kolejnych zresztą zmianach w algorytmach Google, treść unikatowa, wysokiej jakości, taka która się nie powtarza, będzie wygrywała. A zatem jeśli chcesz przyciągnąć użytkowników pisz ciekawie, artykuły, które piszesz dla ludzi, a nie wyszukiwarek internetowych. Oczywiście to też ma znaczenie, jednak bez grupy użytkowników, którzy będą z zainteresowaniem czytali teksty, komentowali je i powracali, trudno będzie zbudować wysokiej jakości witrynę, która ma niski wskaźnik odrzuceń.

Marketing Afiliacyjny – jeśli chcesz promować swój produkt w internecie, marketing afiliacyjny to konieczna podstawa promocji, polega on na wykorzystaniu sieci powiązań pomiędzy ludźmi (referal marketing) lub powiązań witryn internetowych w tzw. sieci reklamowe, które mogą posłużyć jako kanał dotarcia z ofertą do szerszego grona potencjalnych odbiorców. 

Nie ma złotego środka na idee fix biznesu online, pewne jednak jest to, że składniki sukcesu często sprowadzają się do umiejętności przewidywania, analizy, planowania, a niekoniecznie posiadania rozległej wiedzy w każdym z obszarów. Także zanim zaczniesz swój biznes odpowiedz sobie na pytanie, czy masz pasję i determinację, aby to robić. Reszta przyjdzie sama, a wiedzę nabędziesz w praktyce. 

 

 

 

 

Biznes w internecie na co zwrócić uwagę?http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2015/05/internet_news_biznes_w_internecie_na_co_zwrocic_uwage.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2015/05/internet_news_biznes_w_internecie_na_co_zwrocic_uwage-300x300.jpgЭва KasiakBiznes w interneciebiznes w internecie
Biznes w internecie? Jaki rodzaj biznesu w internecie wybrać, aby z jednej strony wykorzystać potencjał internetu, z drugiej znaleźć i działać w niszy, która może przynosić zyski? Myśląc o własnym biznesie w internecie  - od czego zacząć? W erze XXI wieku internet stał się naturalnym środowiskiem życia dla młodych ludzi. Ci...