Produkt Microsoft – wyszukiwarka bing.com zaczęła zwiększać udziały na rynku wyszukiwarek internetowych.


Tylko w Kwietniu 12 % ze wszystkich zapytań do wyszukiwarek odbyło się właśnie poprzez Bing.  I oczywiście nie jest to jeszcze powód do ogłoszenia sukcesu, bo przecież Google jest numerem jeden (z 64% market share), ale wygląda na to, że Bing zaczyna “przyjmować się w użyciu”.


Według firmy badawczej comScore ilość wyszukiwań na Bing.com wzrosła o 4 % rok do roku. Przypomnę, że wyszukiwarka pojawiła się na rynku niecały rok temu.


Microsoft pracuje nad zbudowaniem sobie pozycji na rynku wyszukiwawczym już od 2004 r.  Jednak niektóre próby do tej pory okazywały się zupełnie bezskuteczne. Dopiero teraz w Stanach Zjednoczonych ludzie zaczynają mówić zamiast wygooglałem/łam coś, wyblingowałem/łam.


Co jest zadowalające dla samego Microsoft za wzrostem ilości zapytań do wyszukiwarki Bing idzie także wzrost przychodów z reklam. Można ich wyświetlać bowiem coraz więcej i są one coraz bardziej dopasowane do  kontekstu zapytania. Taki efekt to również zasługa zwiększania treści, którymi dysponuje Microsoft.


Warto wspomnieć, iż Bing podpisał umowę z Yahoo, dzięki której bardzo dynamicznie zwiększyła się liczba zapytań i używalność samego bing.com.  Wyszukiwarka  jest zintegrowana z polami wyszukiwarki obecnymi na yahoo.com. Stąd kierowanych jest wiele przejść do strony końcowej.


Jeśli współpraca będzie podtrzymana, a  wszystko na to wskazuje, Bing dzięki niej uzyska na rynku amerykańskim około 30% market share.


Ciekawe jak w dłuższej perspektywie Bing poradzi sobie w Polsce? W koncu Google ma 98% market share….

Trudno konkurować z takim liderem….

Bing zwiększa udziały na amerykańskim rynku http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/05/bing.gifhttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/05/bing-150x150.gifЭва KasiakWiadomościbing,microsoft
Produkt Microsoft - wyszukiwarka bing.com zaczęła zwiększać udziały na rynku wyszukiwarek internetowych. Tylko w Kwietniu 12 % ze wszystkich zapytań do wyszukiwarek odbyło się właśnie poprzez Bing.  I oczywiście nie jest to jeszcze powód do ogłoszenia sukcesu, bo przecież Google jest numerem jeden (z 64% market share), ale wygląda na...