Facebook sfinalizował transakcję zakupu usługi o nazwie Beluga, która umożliwia prowadzenie chatów na telefonach komórkowych.


Jak ogłosiła firma Beluga, mieszcząca się na terenie Stanów Zjednoczonych akwizycja z Facebook, to najlepsza wiadomość, jaka mogła się przydarzyć twórcom tej usługi.


Facebook z pewnością również jest zadowolony z przejęcia, ponieważ to umożliwi serwisowi dalszy i dynamiczny rozwój oferty, którą mają na telefony komórkowe. Może to także oznaczać, że Facebook zacznie coraz realniej zagrażać chociażby serwisowi Twitter, który posiada tzw. real time chat.


Beluga taką opcję również posiada, a w skrócie zestaw najważniejszych funkcjonalności to:


  • chaty indywidualne
  • chaty grupowe
  • tworzenie wirtualnych pomieszczeń, do których można zapraszać znajomych
  • działa na każdym telefonie
  • umożliwia przesyłanie zdjęć czy informacji o aktualnej lokalizacji osoby uczestniczącej w rozmowie
  • jest (ponoć) tańsze, niż klasyczne SMS’y :)

Nie dalej, niż wczoraj pisałam o usłudze o nazwie SocialEyes, która umożliwia prowadzenie video chat’ów na Facebook’u. Nie jest nic odkrywczego w tym, że wiele firm obecnie stara się budować swój biznes wokół najpopularniejszego serwisu społecznościowego świata. Ciekawe ile z nich zostanie docelowo przejęte przez Facebook’a?


Na koniec warto wspomnieć, że wszyscy trzej twórcy Belugi, pracowali wcześniej w Google zajmując się produktami takimi, jak AdSense, AdWords czy Gmail.

Beluga kupione przez Facebookhttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/03/facebook_przejal_beluga-1024x671.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/03/facebook_przejal_beluga-150x150.pngЭва KasiakWiadomości
Facebook sfinalizował transakcję zakupu usługi o nazwie Beluga, która umożliwia prowadzenie chatów na telefonach komórkowych. Jak ogłosiła firma Beluga, mieszcząca się na terenie Stanów Zjednoczonych akwizycja z Facebook, to najlepsza wiadomość, jaka mogła się przydarzyć twórcom tej usługi. Facebook z pewnością również jest zadowolony z przejęcia, ponieważ to umożliwi serwisowi dalszy...