Można powiedzieć, że młodzi użytkownicy smartphone’ów równie szybko adoptują bankowość mobilną, jak korzystanie z Facebook’a.

Bankowość mobilna lub mobile banking po angielsku, to w dalszym ciągu nowość na rynku mobile i nowych technologii. Są już banki, które wprowadziły specjalne aplikacje na telefony komórkowe nowej generacji, typu smartphone, celem umożliwienia klientom dostępu do konta z każdego miejsca na świecie, kiedy tylko tego potrzebuje, byle miał także dostęp do internetu.

 

I obok aspektu dostępności, który wręcz z miesiąca na miesiąc się polepsza i mamy kolejne przykłady banków wdrażających nowe technologie, w aspekcie używania i popularności mobilnej bankowości istotny jest element psychologiczny. W Polsce według wielu przeprowadzonych już badań, ludzie obawiają się korzystać z połączeń i dostępu do własnego konta bankowego na telefonie komórkowym, zakładając, że jest to niebezpieczne i ich dane mogą zostać wykradzione.

 

Oczywiście sytuacja i ludzka percepcja również się zmieniają, choć pewnie upłynie sporo czasu, zanim Polacy w pełni przekonają się o możliwościach i udogodnieniach płatności i bankowości mobilnej, a potem zapomną o tym, że to może  być niebezpieczne – bo nie jest.

 

Inaczej sytuacja ma się na rynkach zachodnich, wiele z krajów Europy Zachodniej ma znaczące sukcesy w używaniu bankowości mobilnej a odsetek osób korzystających z niej dynamicznie rośnie. W Wielkiej Brytanii i Ameryce na przykład, według badań przeprowadzonych przez firmę Antenna – wskazuje, że aż 40% spośród osób, które korzystały z internetu na mobile, korzystało właśnie z bankowości mobilnej.

 

Amerykańscy konsumenci również są liderami jeśli chodzi o korzystanie z mobilnej bankowości przy użyciu wszelkiego rodzaju dostępnych aplikacji, a nie poprzez przeglądarkę na telefonie komórkowym. Badania wskazują, że mimo iż to młoda grupa jest często tą korzystającą z mobilnej bankowości, jest ona jednocześnie najmniej lojalną grupą konsumentów, która jest skora do zmiany banków i aplikacji, z których korzysta.

 

Tu, jak twierdzą przedstawiciele firmy Antenna jest pole do popisu dla banków, mogłyby one z pewnością udoskonalać szybciej swoją ofertę i obecność w obszarze mobile, tym samym skłaniając potencjalnych konsumentów do przejścia od konkurencji.

 

 

Bankowość mobilna wśród młodychhttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/07/mobile_banking.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/07/mobile_banking-150x150.pngЭва KasiakWiadomości
Można powiedzieć, że młodzi użytkownicy smartphone'ów równie szybko adoptują bankowość mobilną, jak korzystanie z Facebook'a. Bankowość mobilna lub mobile banking po angielsku, to w dalszym ciągu nowość na rynku mobile i nowych technologii. Są już banki, które wprowadziły specjalne aplikacje na telefony komórkowe nowej generacji, typu smartphone, celem umożliwienia klientom...