Na te pytania próbował odpowiedzieć serwis Synergian.pl w swoim badaniu przeprowadzonym na grupie 450 przedsiębiorców.

Synergian.pl to porównywarka usług, na której można również te usługi zamówić. Serwis istnieje od maja 2011 roku, jest wspierany środkami z Unii Europejskiej i rozwija się – co już należy uznać za sukces. Widać, że ma pomysł i strategię, którą realizuje. Od jakiegoś czasu Internet-News publikuje ciekawe informacje od Synergian, i tak też jest tym razem.

 

Synergian przebadał 450 właścicieli małych i średnich przedsiębiorst, pytając o to, czy posiadają strategię promowania własnego biznesu, produktów czy usług. Obraz, jaki wyłania się z badania, każe zadać sobie pytanie o edukację właścicieli małych i średnich firm, mogą to być zarówno klasyczne technologiczne start up’y lub wogóle firmy nowopowstające działające w  innych sektorach.

 

Większość z właścicieli firm posiada strategię promocji i rozwoju, ale jak twierdzą…w głowie. I okazuje się, że w tej reprezentatywnej grupie około 10% posiadaczy firm miała spisaną strategię i trzymała się jej w realizacji swoich działań marketingowych. Innym ważnym aspektem jest fakt, iż w dalszym ciągu prowadzenie małej firmy jest praktycznie w całości na głowie jej właściciela. Wiadomo jak firma jest na starcie nie bardzo ma pieniądze na inwestycje w dodatkowych pracowników.  Poniżej kilka istotnych wniosków z badania Synergian.

 

Za promocję w firmach small biznes w 85% przypadków odpowiadają wyłącznie właściciele. Podobnie zresztą jak za wszystkie inne istotne elementy funkcjonowania firmy (sprzedaż, finanse, obsługa klienta etc) – wynika z badania zrealizowanego przez Synergian.pl- porównywarkę usług. Trudno się zatem dziwić, że działania promocyjne z reguły mają charakter przypadkowy i mało usystematyzowany.

 

Wprawdzie na pierwszy rzut oka wcale nie jest tak źle, gdyż jedynie 18% właścicieli takich firm zadeklarowało, że nie posiada strategii promocyjnej, ale po dopytaniu okazuje się, że tylko w 10% przypadków taka strategia istnieje w postaci spisanego dokumentu.

 

W przeważającej liczbie firm (71%) przedsiębiorcy deklarują, że strategię posiadają … ale w głowie.

„ Dokładniejsze analizy pokazują, że z reguły za strategię przedsiębiorcy uważają dość ogólne kierunki i pomysły dotyczące tego jak firma ma być promowana. W większości przypadków jednak, decyzje podejmowane są ad hoc w zależności od tego jakie możliwości się pojawią” twierdzi Krzysztof Boruta Członek Zarządu Synergian.pl

i dodaje dalej

„Bardzo rzadkie są sytuacje, kiedy przedsiębiorca ma sprecyzowaną wizję tego w jaki sposób, długofalowo tworzyć wizerunek swojej firmy. Najlepiej świadczy o tym fakt, że średni deklarowany czas jaki obejmuje strategia wynosi niewiele ponad rok”.


Badanie zrealizowane na próbie 450 przedsiębiorstw zatrudniających do 49 pracowników. Firmy takie stanowią 99% firm działających na polskim rynku.

Badanie Synergian: Czy małe firmy posiadają strategię?http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2012/01/synergian_cover.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2012/01/synergian_cover-150x150.pngЭва KasiakWiadomości
Na te pytania próbował odpowiedzieć serwis Synergian.pl w swoim badaniu przeprowadzonym na grupie 450 przedsiębiorców. Synergian.pl to porównywarka usług, na której można również te usługi zamówić. Serwis istnieje od maja 2011 roku, jest wspierany środkami z Unii Europejskiej i rozwija się - co już należy uznać za sukces. Widać,...