180heartbeats i AdVice zapytało młodych użytkowników internetu, jakie konkursy lubią.

Agencja kreatywna 180heartbeats i sieć reklamowa AdVice zrealizowały badania na próbie 2822 młodych użytkowników internetu. Autorzy raportu chcieli oszacować wpływ konkursu na postrzeganie marki oraz jej produktów.

 

Zbadane zostały również mechanizmy, które potencjalnie mogą zwiększyć efektywność konkursu.

Badanie wykazało, że w konkursach najchętniej biorą udział najmłodsi (dzieci do 12 roku życia). Co drugi respondent, nie biorący udziału w konkursach, nie wierzył w możliwość wygranej. Zaskoczyła również różnorodność odpowiedzi w zależności od wieku oraz płci.

 

Mężczyźni lubią te konkursy, w których trzeba uzyskać jak najlepszy wynik, a kobiety te, w których wymaga się od nich stworzenia własnej pracy. Pytania dotyczyły również preferowanych rodzajów nagród. Oczywiście głównym bodźcem do udziału w konkursie jest nagroda, ale młodzi są mniej zainteresowani konkursami, w których oferuje się wiele nagród małej wartości.

 

Badania dowiodły, że organizowanie konkursów ma duży wpływ na markę i sprzedaż produktów. 36% uczestników badania poleciło produkt innym, choć nie było to wymogiem konkursu, w którym brali udział.

32% młodych, szczególnie w wieku od 19 do 24 lat, odpowiedziało twierdząco na pytanie, czy po wzięciu udziału w konkursie kupiło produkt.

Badania zostały zrealizowane na przełomie września i października ubiegłego roku wspólnie przez dział strategii agencji kreatywnej 180heartbeats – w ramach cyklicznie prowadzonych projektów mających na celu poznanie konsumentów marek funkcjonujących w internecie – oraz sieć reklamową Ad-vice posiadającą 220 witryn internetowych, która oferuje efektywne
rozwiązania reklamowe z obszaru brand advertisingu.

Duży wkład w badanie wniosły serwisy: Demotywatory oraz Zadane skierowane do młodych internautów.

http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/06/raport_digital_young_2011_ad_vice.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/06/raport_digital_young_2011_ad_vice-150x150.pngЭва KasiakWiadomości
180heartbeats i AdVice zapytało młodych użytkowników internetu, jakie konkursy lubią. Agencja kreatywna 180heartbeats i sieć reklamowa AdVice zrealizowały badania na próbie 2822 młodych użytkowników internetu. Autorzy raportu chcieli oszacować wpływ konkursu na postrzeganie marki oraz jej produktów.   Zbadane zostały również mechanizmy, które potencjalnie mogą zwiększyć efektywność konkursu. Badanie wykazało, że w...