Mobile Advertising to słowo klucz, o którym będziemy słyszeli coraz częściej. W Stanach już na dobre rozgorzała walka na tym polu pomiędzy Apple i Google.

iAd tak nazywa się sieć reklamy mobilnej i właściwie cały system, dzięki któremu możliwe jest targetowanie reklam do posiadaczy…produktów Apple. Apple jest właścicielem iAd i to ta firma, umiejętnie zaczęła wykorzystywać potencjał 160 milionów użytkowników ze swojej bazy, posiadajacych iPad, iPhone czy nawet iPod. Tak, aby doświadczyć dobrodziejstw reklamy z sieci iAd musisz być szczęśliwym posiadaczem gadżetu z jabłuszkiem :)


Po drugiej stronie barykady mamy Google, firma w Stanach Zjednoczonych bardzo dobrze radzi sobie na rynku reklamy mobilnej, choć co ciekawe widoczny jest trend spadkowy właśnie na korzyść firmy Apple.


Choć w Polsce to niedaleka przyszłość, bo przecież w dalszym ciągu ludzie przyzwyczajają się chociażby do GPS w telefonie, czy wogóle korzystania z mobilnych wersji portali, albo aplikacji, Stany Zjednoczone powoli wyłaniają liderów rynku mobile advertising. Są nimi właśnie Apple i Google, a właściwie odwrotnie, bo na chwilę obecną to Google jest liderem rynku z 27% market share, za nim Apple. Analitycy jednak prognozują, że Google może stracić jeszcze udziały właśnie na rzecz Apple, oraz firmy takie jak Yahoo czy Microsoft praktycznie mogą się nie liczyć na tym rynku, bo ich udziały realnie spadną do kilku procent.


W Lipcu tego roku pojawiły się pierwsze reklamy z iAd. Sama, gdy korzystam z mobilnej wersji The New York Times, napotykam się na zwinną reklamę, nieinwazyjną, umieszczoną na dolnym pasku ekranu. Oczywiście zachowanie kreacji, to rzecz indywidualna i może być na różne sposoby implementowana.


Nie zmienia to faktu, że reklama na iPhone jest …przyjazna, choć w Nowym Jorku niestety (jeszcze) nie mieszkam :)


Steve Jobs podczas czerwcowej konferencji z okazji uruchomienia iAd mówił, że do końa 2010 roku ma już zobowiązania reklamodawców opiewające na kwotę 60M $ – na tyle bowiem zdeklarowali się oni, że wydadzą właśnie na reklamę mobile poprzez iAd.  Tymi reklamodawcami są m.in.: Unilever, Best Buy, DirectTV.


A zatem ciekawa jestem kiedy na dobre w Polsce rozpocznie się walka o tort reklamy mobilnej. Jeśli znacie już jakieś ciekawe plany firm, albo słyszeliście o interesujących systemach do emisji reklam mobile, piszcie!

http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/10/iad.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/10/iad-150x150.jpgЭва KasiakMobileapple,Mobile
Mobile Advertising to słowo klucz, o którym będziemy słyszeli coraz częściej. W Stanach już na dobre rozgorzała walka na tym polu pomiędzy Apple i Google. iAd tak nazywa się sieć reklamy mobilnej i właściwie cały system, dzięki któremu możliwe jest targetowanie reklam do posiadaczy...produktów Apple. Apple jest właścicielem iAd...