Ta informacja jest zapewne jak balsam na uszy Steve Jobs’a – CEO Apple. Otóż firma po raz pierwszy wyprzedziła Microsoft i stała się najbardziej wartościową firmą na świecie.

I pomyśleć, że jeszcze dekadę temu Apple był raczej skazany na upadek, zmagający się z dziesiątkami produktów w portfolio, które nie przyniosły oczekiwanych zysków, z zarządem nie umiejącym prowadzić firmy technologicznej i coraz mniejszym zaufaniem samym konsumentów.

 

Steve Jobs wyrzucony z Apple pod koniec lat 90tych, powrócił jednak do firmy w wielkim stylu i zaczął ją ponownie odbudowywać – historię na ten temat możecie przeczytać tutaj, w recenzji ksiażki “Być jak Steve Jobs”, którą opisywałam jakiś czas temu.

 

Dziś Apple to potęga, która dyktuje trendy na rynku nowych technologii, która stworzyła poprzez unikalne działania marketingowe, zapotrzebowanie na swoje produkty, graniczące momentami ze zdrowym rozsądkiem. Nie wystarczy teraz już mieć iPhone’a, idealnie mieć wszystko od Apple w domu, w podróży czy na spotkaniu biznesowym.

 

I taka była strategia Apple, producent chciał stać się graczem numer jeden, za którego produktami ustawiają się kilometrowe kolejki, za każdym razem, gdy w firmowych salonach (notabene również budowanych według bardzo precyzyjnych założeń wizualno – psychologicznych :)) pojawia się nowy produkt od giganta.

 

Microsoft zaś miał przewagę rynkową przez ostatnie dwie dekady, dostarczając zarówno oprogramowanie komputerowe (Office)  oraz  system operacyjny Windows. Te produkty były dla nich dosłownie żyłą złota i zapewniały dominacje na rynku. Zawsze kupując komputer nie ważne jakiej marki, otrzymywało się raczej soft Microsoft’a, a nie żaden inny, praktycznie większość firm korzysta z produktów Microsofta do chwili obecnej. Także ta pozycja wydawała się nie zachwiania.

 

Jednak zasadnicza różnica pomiedzy tymi dwoma firmami polega raczej na tym, że o ile jak widać Microsoft bardziej walczy o zachowanie swojej pozycji, dokładnie takiej jaka była do tej pory – tak Apple właściwie mierzy się sam ze swoim geniuszem, próbując każdorazowo przy premierze nowego produktu, spowodować zachwyt wśród przyszłych odbiorców.

 

Według danych Wall Street Apple wyceniony został na $222.12 billionów dolarów, a Microsoft na $222.12 billionów.  Jedyną bardziej wartościową firmą od Apple jest Exxon Mobil wyceniany na  $278.64 billionów dolarów.

Apple najbardziej wartością firmą na świeciehttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/05/apple_vs_microsoft.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/05/apple_vs_microsoft-150x150.pngЭва KasiakWiadomościapple
Ta informacja jest zapewne jak balsam na uszy Steve Jobs’a – CEO Apple. Otóż firma po raz pierwszy wyprzedziła Microsoft i stała się najbardziej wartościową firmą na świecie. I pomyśleć, że jeszcze dekadę temu Apple był raczej skazany na upadek, zmagający się z dziesiątkami produktów w portfolio, które nie przyniosły...