Apple podpisało umowę z Unisys. Dzięki temu klienci biznesowi otrzymają wsparcie utrzymaniowe, przy zakupie produktów firmy.

Apple do tej pory swoje działania kierował głównie do konsumentów indywidualnych, jednak od dłuższego już czasu zaczyna także kłaść nacisk na klienta biznesowego. Działania mające na celu zwiększenie ilości takich klientów, to zarówno zmiany organizacyjne wewnątrz firmy, ale także współpraca z podmiotami zewnętrznymi, których specjalizacja może pomóc w rozwoju portfolio klientów biznesowych.


Apple właśnie podpisało umowę z firmą Unisys, która będzie świadczyła usługi maintenance’u (utrzymania), a także inne, które firma zamierza zaoferować klientom biznesowym zaopatrującym się w produkty z nadgryzionym jabłuszkiem.


To jeden z „wabików“dzięki któremu Apple zamierza zacząć zwiększać udziały w swoich przychodach generowane przez klienta biznesowego. Większość z firm mimo ogromnej popularności produktów takich jak iPhone czy iPad, w dalszym ciągu jest mocno przyzwyczajona do korzystania z PC. Zatem prezes Apple, Steve Jobs właśnie w tych firmach upatruje możliwości zysku. Jeśli otrzymując całościowe, profesjonalne wsparcie i obługę techniczną zaczną korzystać z produktów Apple, cel zostanie osiągnięty.


Apple nie zdradza jaką do tej pory część przychodów stanowią te od klientow biznesowych czy na przykład urzędów. Pewne jest to, że na przestrzeni ostatnich 24 miesięcy ilość obługiwanych klientów z tej grupy wzrosła. Podobnie, jak wzrosła liczba osób dedykowanych do obsługi takiego klienta. Firma obecnie zatrudnia 150 pracowników, którzy dbają o relacje i obsługę sprzedażową dla biznesu.


Według danych udostępnionych przez Apple w ubiegłym tygodniu, już blisko 80%  firm z listy Fortune 500 korzysta z iPhone’a, a 65% firm z listy Fortune 100 korzysta lub testuje iPad.


W Polsce jednak te urządzenia są w dalszym ciągu relatywnie driogie w porównaniu z klasycznymi komórkami, a zatem niewiele firm jest stać na to, aby zakupić produkty z jabłuszkiem dla swoich pracowników.


Być może jeśli Apple w którymś momencie zadecyduje o pełnym wejściu na polski rynek, sytuacja ta się zmieni. W końcu firmy tu działające  i cały rynek to dosyć atrakcyjny kąsek dla takich gigantów.

http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/10/apple_business.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/10/apple_business-150x150.jpgЭва KasiakWiadomości
Apple podpisało umowę z Unisys. Dzięki temu klienci biznesowi otrzymają wsparcie utrzymaniowe, przy zakupie produktów firmy. Apple do tej pory swoje działania kierował głównie do konsumentów indywidualnych, jednak od dłuższego już czasu zaczyna także kłaść nacisk na klienta biznesowego. Działania mające na celu zwiększenie ilości takich klientów, to zarówno zmiany...