Apple poprzez zmiany, które wprowadził kilka miesięcy temu do regulaminu aplikacji z App Store wywołał oburzenie wydawców. Dziś ostatni dzień na to, aby dwie strony się “ułożyły”.

Apple w kwestii zasad panujących w App Store wydaje się być nie ugięty. Kilka miesięcy temu wprowadził bardzo twarde warunki zamieszczania aplikacji i contentu w App Store. Wywowało to już wtedy pierwszą falę negatywnych komentarzy, które spowodowały w efekcie poluzowanie nowych wytycznych Apple.

 

Jednak nie trwało to długo, bowiem firma Steve Jobs’a ponownie, zaostrzyła te regulacje. A są to regulacje, które w gruncie rzeczy nie pozostawiają dużego wyboru wydawcom. Apple mający świadomość swojej pozycji rynkowej  i tego, że App Store to kopalnia elektronicznej wiedzy, aplikacji i gier, a także lider. Apple każe sobie także słono płacić za sprzedaż za pośrednictwem App Store, firma w dalszym ciągu pobiera 30% z wartości transakcji, choć już wielkrotnie wnoszono o to zastrzeżenia.

 

Jeden z kontrowersyjnych zapisów, który również wchodzi w życie od jutra, dnia 1go Lipca, dotyczy między innymi tego, żę wydawca nie może przekierować użytkownika z App Store na stronę własnego sklepu, oznacza to brak w praktyce zakaz zamieszczenia linków wychodzących z App Store. Dzięki temu Apple zapewnia sobie, że wszystkie transakcje będą się odbywały za pośrednictwem App Store, co oznacza stały przypływ pieniędzy i wzrosty, ze względu na to, że pozycja App Store dalej rośnie, a i coraz więcej wydawców jest zmuszonych realiami rynkowymi, do współpracy z Apple.

 

Wiele amerykańskich firm do dnia dzisiejszego nie zgodziło się z nowymi wytycznymi Apple. Oznacza to tyle, że od jutra mogą być wogóle usunięte z App Store. A to również i dla tych firm oznacza zamknięcie stałego źródła generowania używalności i sprzedaży zarazem. Do takich firm należą między innymi Amazon i Barnes & Noble. Z kolei firmą, która przystosowała swoją aplikację do surowszych wytycznych jest np. Hulu, streaming video i video on demand aplikacja.  Hulu usunęło ze swojej aplikacji na iPad linki wychodzące, a zatem użytkownik będzie mógł dokonać zakupu aplikacji wyłącznie poprzez App Store.

 

 

 

 

Apple App Store i konflikt z wydawcamihttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/06/apple_app_store.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/06/apple_app_store-150x150.pngЭва KasiakWiadomości
Apple poprzez zmiany, które wprowadził kilka miesięcy temu do regulaminu aplikacji z App Store wywołał oburzenie wydawców. Dziś ostatni dzień na to, aby dwie strony się 'ułożyły'. Apple w kwestii zasad panujących w App Store wydaje się być nie ugięty. Kilka miesięcy temu wprowadził bardzo twarde warunki zamieszczania aplikacji i...