Zaledwie kilka miesięcy temu została wprowadzona aplikacja Shopkick na mobile. To mistrzowski pomysł na to, jak połączyć handel offline z nowymi technologiami.

Shopkick – amerykańska aplikacja, zdaje się, że za chwilę będzie rzeczywiście bardzo popularna. I choć na chwilę obecną ma 750 000 użytkowników, co jak na Stany Zjednoczone jest niewiele, to myślę, że jest super mistrzowskim rozwiązaniem, które z sukcesem łączy świat nowych technologii i mobile, z rzeczywistymi zakupami offline.


Niektórzy nazywają ją Foursquare na mobile, choć obok tzw. check-in’ów, łączy ona  sobie cały program partnerski, który wynagradza za zakupy i pozwala na wybieranie produktów z listy dostępnych nagród.


Ale zaczynając od początku…

  • Shopkick to start up mobile, który powstał w Sierpniu 2010 roku
  • choć do tej pory nie chętnie publikował dane dotyczące używalności teraz ma już liczby, którymi może zacząć się chwalić
  • w samym Styczniu z aplikacji skorzystało 750 000 osób, podczas gdy w Grudniu było to 530 000, a na koniec Listopada 280 000
  • 10% użytkowników aplikacji to osoby, które są aktywne praktycznie każdego dnia, 20% korzysta z aplikacji średnio co tydzień, a 40% zazwyczaj raz w miesiącu



Czym dokładnie jest shopkick?

  • to mobilna aplikacja, która w rzeczywistości wspiera generowanie ruchu i faktyczych zakupów w sklepach
  • firma współpracuje z największymi markami w Stanach Zjednoczonych, m.in. Best Buy, American Eagle, Macy’s, Target
  • dzięki specjalnie zainstalowanej aplikacji na telefonie komórkowym, a także urządzeniu, które po wejściu posiadacza aplikacji do fizycznego sklepu, daje sygnał, że w tym sklepie można gromadzić punkty – i tu rozpoczyna się cała przygoda
  • posiadacz aplikacji Shopkick, na “dzień dobry” dostaje kilkadziesiąt punktów za to, że wogóle znalazł się w tym sklepie
  • w zależności od sklepu dostępne są również dodatkowo premiowane punktami aktywności, np. zakup jeans’ów to dodanie kolejnej puli punktów
  • punkty można wymieniać na prawdziwe pieniądze lub inne nagrody



Shopkick rzeczywiście pomaga zwiększać ilośc potencjalnych klientów sklepów, które przystąpiły do projektu. Dla przykładu zwiększył ich ilość o 68%.


Aplikacja wraz z świetnym pomysłem na program partnerski, w moim odczuciu ma szanse na prawdziwy sukces i myślę, że będzie o tym jeszcze głośniej.


Kiedy w Polsce zaczniemy na szerszą skalę korzystać z takich rozwiązań?


Aplikacja Shopkick na mobile to mistrzostwo świata!http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/02/shopkick_na_mobile.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/02/shopkick_na_mobile-150x150.pngЭва KasiakStart Up
Zaledwie kilka miesięcy temu została wprowadzona aplikacja Shopkick na mobile. To mistrzowski pomysł na to, jak połączyć handel offline z nowymi technologiami. Shopkick - amerykańska aplikacja, zdaje się, że za chwilę będzie rzeczywiście bardzo popularna. I choć na chwilę obecną ma 750 000 użytkowników, co jak na Stany Zjednoczone jest...