Google w ramach dalszego rozwoju Android, planuje ekspansję na rynki azjatyckie, przede wszystkim do Chin, ale także do Indii. Na tych rynkach do tej pory bardzo dobrze radziła sobie Nokia, a ostatnio także Apple. Czy zatem Google ze swoją strategią uda się wygrać?

Głównymi konkurentami Google są Nokia i Apple, zatem oprócz strategii, dzięki której Google zamierza zwiększyć używalność telefonów komórkowych z Android, potrzebne są również: dobra współpraca z developerami oraz umowy z operatorami sieci lub producentami komórek, aby Android znalazł się w nich.


Firma zamierza przyciągnąć developerów aplikacji zarówno modelem rozliczeń za ich sprzedaż i ofertą lepszych zarobków, niż u konkurencji. Ale także specjalnymi narzędziami, dzięki którym mogą oni zarówno oferować subskrypcję, sprzedawać swoje tzw. wirtualne dobra czy inne elementy niezbędne do funkcjonowania na mobile.

Drugim bardzo istotnym założeniem w realizacji planu jest wdrożenie systemu operacyjnego Android na telefony tańsze, dzięki czemu jak zakładam, firma chciałaby dotrzeć do większego grona użytkowników komórek w Chinach. Dlatego też podjęła rozmowy z Huawei Technologies i LG Electronics.


Google chce, aby Android pojawił sie w możliwie dużej liczbie telefonów ze względu na docelową sprzedaż reklam, która dla całego rynku mobile jest wyceniania na ponad 13 milionów dolarów do roku 2013.


Jak do tej pory wyglądała sprzedaż urządzeń z OS Android?

  • 69% telefonów z Android zostało sprzedanych przez Google w Stanach Zjednoczonych
  • tylko w Czerwcu 2010 w Korei blisko 160 000 telefonów z Android było aktywowanych dziennie
  • firma badawacza Gartner przewiduje, że system od Google wyprzedzi ten od Apple już w roku 2012 i będzie drugim po Nokii najpopularniejszym systemem operacyjnym w telefonach komórkowych




http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/04/android.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/04/android-150x150.pngЭва KasiakMobileandroid,apple,google,nokia
Google w ramach dalszego rozwoju Android, planuje ekspansję na rynki azjatyckie, przede wszystkim do Chin, ale także do Indii. Na tych rynkach do tej pory bardzo dobrze radziła sobie Nokia, a ostatnio także Apple. Czy zatem Google ze swoją strategią uda się wygrać? Głównymi konkurentami Google są Nokia i Apple,...