Firma badawcza Gartner  jakiś czas temu prognozowała, że do końca 2010 roku sprzedaż tabletu iPad od Apple osiągnie około 19,5 miliona sztuk. Cel ten może jednak nie zostać zrealizowany.

Firmy analityczne jeszcze dwa miesiące temu prześcigały się w estymowaniu kolejnych rekordów sprzedaży iPad od Apple. Dla przypomnienia wprowadzony z dużym sukcesem tablet z logo nadgryzionego jabłuszka w kwietniu 2010 namieszał na rynku tabletów i przywrócił w producentach tych urządzeń (ponowną) wiarę w to, że tablet może się sprzedać – w bardzo dużych ilościach.

Kilka lat temu firmy, które próbowały bowiem zagospodarować segment tabletów, nieco poległy – wtedy najwyraźniej nie był to najlepszy czas. Apple przygotował  ciekawy produkt, który w obecnym roku zdał egzamin i sprzedaje się do tej pory bardzo dobrze.


Jest jedno ale – otóż obecnie prognozy, które były tak obiecujące, są nieco modyfikowane przez analityków, którzy wskazują, że być może estymowany cel sprzedażowy tego urządzenia, nie zostanie osiągnięty.


Powody są dwa: po pierwsze kryzys, który choć już powoli się kończy “zmusza” ludzi zastanowić się dwa razy, zanim wydadzą pieniądze na “kolejny” gadżet, bez którego ostatecznie mogą żyć. Po drugie fakt, iż wszelkie smartphone’y, dostępne obecnie na rynku, w dużej mierze wypełniają potrzeby konsumentów – i ci, jak się okazuje, częściej wolą nabyć kolejny nowszy telefon, niż tablet od Apple.


W IV Q 2010 roku Apple miał sprzedać około 6 milionów iPad’ów – jednak może mieć problem z osiągnięciem tego celu, biorąc pod uwagę wyniki sprzedażowy za III Q 2010 roku, który wyniósł 4,19 milionów sztuk.


Choć należy wziąć pod uwagę również fakt, iż ostatni kwartał roku, to bardzo często “żniwa” dla wielu firm – ze względu na okres świąteczny. Jednak kto może sobie pozwolić na to, aby sprezentować bliskiej osobie prezent za ponad 2000 pln, który fakt faktem, za granicą jest znacznie tańszy, niż w Polsce…Z pewnością niewiele osób.


Zmodyfikowane prognozy sprzedaży w tym kwartale roku obecnie wynoszą 5 milionów sztuk. Apple ze swoim iPad udało się zdobyć w ciągu tego roku 95% udziałów w segmencie tabletów – dane te dotyczą całego świata.


Rynek tabletów zaczął po sukcesie Apple coraz dynamiczniej się rozwijać i marki takie, jak Blackberry wprowadziły własny tablet o nazwie Playbook. Samsung, który nawiązał ścisłą współpracę z Google, a konkretniej z systemem operacyjnym Android, wdraża go nie tylko do telefonów komórkowych, ale także do tabletu Galaxy Tab, który również został zaprezentowany kilka tygodni temu i w przeciwieństwie do tabletu Blackberry Playbook – pozycjonuje się jako realny konkurent iPad, podczas gdy produkt Blackberry ma dotrzeć do klienta typowo biznesowego.

Analitycy: Tablet Apple iPad na stałym poziomie sprzedażyhttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/06/ipad_att.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/06/ipad_att-150x150.jpgЭва KasiakWiadomości
Firma badawcza Gartner  jakiś czas temu prognozowała, że do końca 2010 roku sprzedaż tabletu iPad od Apple osiągnie około 19,5 miliona sztuk. Cel ten może jednak nie zostać zrealizowany. Firmy analityczne jeszcze dwa miesiące temu prześcigały się w estymowaniu kolejnych rekordów sprzedaży iPad od Apple. Dla przypomnienia wprowadzony z dużym...